|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/23045
|
Название: | Формування професійно орієнтованої мовної компетентності іноземних студентів медичних закладів: проблема мовних бар'єрів |
Другие названия: | Formation of professionally oriented language competence of foreign students of medical institutions: the problem of language barriers |
Авторы: | Черновол, Ольга Григорівна Chernovol, O. H. |
Ключевые слова: | мовний бар’єр лінгвістична адаптація професійна термінологія інтерференція міжкультурна комунікація інтерактивне навчання language barrier linguistic adaptation professional terminology interference intercultural communication interactive learning |
Дата публикации: | 2025 |
Библиографическое описание: | Черновол О. Г. Формування професійно орієнтованої мовної компетентності іноземних студентів медичних закладів: проблема мовних бар'єрів / О. Г. Черновол // Перспективи та інновації науки. Педагогіка. Психологія. Медицина. - 2025. - N 6. - С. 995-1007. - https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-6(52)-995-1007. |
Аннотация: | Мета. Метою
статті є комплексне дослідження теоретичних підходів, чинників виникнення
мовних бар’єрів та розроблення ефективних педагогічних стратегій для
формування професійно орієнтованої мовної компетентності в іноземних
студентів медичних закладів вищої освіти. Методи. У процесі дослідження
використано міждисциплінарний теоретичний аналіз, порівняльно-описовий
метод, систематизацію емпіричних даних, елементи контент-аналізу навчальних
матеріалів, а також узагальнення передового педагогічного досвіду щодо
лінгвістичної адаптації іноземних студентів. Результати. Визначено та
охарактеризовано основні теоретичні підходи до формування професійної
мовної компетентності у медичному контексті. Проаналізовано ключові
чинники, що спричиняють виникнення мовних бар’єрів, серед яких домінують
лінгвістичні, психологічні, мотиваційні, соціокультурні та методичні фактори.
Виокремлено типові помилки іноземних студентів, зумовлені інтерференцією
рідної мови, а також складністю засвоєння української професійної термінології.
Узагальнено ефективні методи та засоби адаптації, зокрема інтерактивні
технології навчання, моделювання професійних ситуацій, міждисциплінарний
підхід та розвиток міжкультурної компетентності. Purpose. The purpose of the article is a
comprehensive study of theoretical approaches, factors of language barriers and the
development of effective pedagogical strategies for the formation of professionally
oriented language competence in foreign students of medical institutions of higher
education. Methods. The research used interdisciplinary theoretical analysis,
comparative descriptive method, systematization of empirical data, elements of content
analysis of educational materials, as well as generalization of advanced pedagogical
experience in linguistic adaptation of foreign students. Results. The main theoretical
approaches to the formation of professional language competence in the medical
context were identified and characterized. The key factors that cause the emergence of
language barriers were analyzed, among which linguistic, psychological, motivational,
sociocultural and methodological factors dominate. Typical errors of foreign students,
caused by interference of the native language, as well as the complexity of mastering
Ukrainian professional terminology, were identified. Effective methods and means of
adaptation were summarized, in particular interactive learning technologies, modeling
of professional situations, interdisciplinary approach and development of intercultural
competence. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/23045 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Мовна підготовка)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|