DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра медичної фізики, біофізики та вищої математики >
Наукові праці. (Медичної фізики) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/23118

Название: Організація практичної підготовки студентів вищих медичних закладів освіти при викладанні фундаментальних дисциплін
Другие названия: Organization of practical training of students of higher medical educational institutions in teaching fundamental disciplines
Авторы: Іванченко, Олена Зенонівна
Мельнікова, Оксана Зенонівна
Лур'є, Костянтин Ігорович
Мікаєлян, Геннадій Ромеович
Ivanchenko, O. Z.
Melnikova, O. Z.
Lurie, K. I.
Mikaelyan, G. R.
Ключевые слова: практична підготовка
професійні навички
медична та біологічна фізика
фундаментальні дисципліни
practical training
professional skills
medical and biological physics
fundamental disciplines
Дата публикации: 2025
Библиографическое описание: Організація практичної підготовки студентів вищих медичних закладів освіти при викладанні фундаментальних дисциплін / О. З. Іванченко, О. З. Мельнікова, К. І. Лур’є, Г. Р. Мікаелян // Перспективи та інновації науки. Педагогіка. Психологія. Медицина. - 2025. - N 8. - С. 391-401. - https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-7(53)-391-401.
Аннотация: У статті розглянуті засоби організації практичної підготовки студентів при викладанні медичної та біологічної фізики, яка є фундаментальною дисципліною першого курсу навчання підготовки магістрів за спеціальністю «Медицина». Показано, що такі засоби спрямовані на формування інтегральної, загальних і фахових компетентностей, визначених Галузевим Стандартом та Освітньо-професійною програмою підготовки лікаря за фахом. Це передбачає, що з перших курсів навчання студенти отримують певні професійні навички, рівень оволодіння якими може бути від початкового до найвищого. Показано, що відносно прості з них, такі як вимірювання артеріального тиску та робота з деякими оптичними медичними приладами, згідно з «Свідоцтвом практичної підготовки», розробленим професорсько-викладацьким складом університету на весь період навчання, після вивчення медичної та біологічної фізики мають бути опановані на рівні самостійного виконання студентом, тобто повністю сформованими. Більш складні практичні навички – запис та аналіз електрокардіограми, робота з фізіотерапевтичним та іншим електронним медичним обладнанням - першокурсники засвоюють на другому і третьому рівнях, що передбачає відповідно хоча б одноразове бачення виконання медичної процедури на практиці та виконання на базах міжкафедрального тренінгового центру під контролем викладача. При цьому вищій рівень формування практичної професійної навички досягається протягом вивчення фахових дисциплін та закріплюється при проходженні виробничих практик. Показано, що засобами організації практичної підготовки студентів при викладанні фундаментальних дисциплінах служить ретельний підбір навчального матеріалу, який має бути професійно орієнтованим, та відповідних інформаційних ресурсів, залучення інтегративних зав’язків з іншими медико- біологічними та фаховими клінічними дисциплінами. Продемонстровані можливості, які надає проведення деяких занять з медичної та біологічної фізики в Міжкафедральному тренінговому центрі з наявним у ньому медичним обладнанням для формування практичних навичок студентів та роль навчальних екскурсій в Університетську клініку. The article considers the means of organizing students practical training when teaching medical and biological physics, which is a fundamental discipline of the first year preparing of master's degree in the specialty "Medicine". It is shown that such means are aimed at the formation of integral, general and professional competencies defined by the Industry Standard and the Educational and Professional Program for the training of a doctor by specialty. This implies that from the first years of study, students acquire certain professional skills, the level of mastery of which can range from elementary to the highest. It is shown that relatively simple ones, such as measuring blood pressure and working with some optical medical devices, according to the "Certificate of Practical Training" developed by the university's teaching staff for the entire period of study, after studying medical and biological physics should be mastered at the level of independent performance by the student, that is, fully formed. More complex practical skills - recording and analyzing an electrocardiogram, working with physiotherapeutic and other electronic medical equipment - are mastered by first-year students at the second and third levels, which respectively involves at least a one-time vision of performing a medical procedure in practice and performing it on the basis of an interdepartmental training center under the supervision of a teacher. At the same time, a highest level of practical professional skills formation is achieved during the study of professional disciplines and is consolidated during industrial practices. It is shown that the means of organizing practical training of students when teaching fundamental disciplines are a careful selection of educational material, which should be professionally oriented, and relevant information resources, the involvement of integrative connections with other biomedical and professional (clinical) disciplines. The possibilities provided by conducting some classes in medical and biological physics in the Interdepartmental Training Center with its medical equipment for the formation of students' practical skills and the role of educational excursions to the University Clinic are demonstrated.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/23118
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Медицина катастроф)
Наукові праці. (Медичної фізики)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
c391-401.pdf1,06 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь