|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра токсикологічної та неорганічної хімії >
Наукові праці. (Токсикологічна та неорганічна хімія) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/23197
|
Название: | Виклики та інновації у викладанні загальної та неорганічної хімії в умовах пандемії COVID-19 та війни (2021–2025 рр.) на кафедрі токсикологічної та неорганічної хімії |
Другие названия: | Challenges and innovations in teaching general and inorganic chemistry under COVID-19 pandemic and war conditions (2021–2025) at the department of toxicological and inorganic chemistry |
Авторы: | Карпенко, Юрій Вікторович Парченко, Володимир Володимирович Панасенко, Олександр Іванович Гоцуля, Андрій Сергійович Куліш, Сергій Миколайович Karpenko, Yu. V. Parchenko, V. V. Panasenko, O. I. Hotsulia, A. S. Kulish, S. M. |
Ключевые слова: | загальна та неорганічна хімія дистанційне навчання пандемія COVID-19 війна інноваційні методи навчання віртуальні лабораторії успішність студентів general and inorganic chemistry distance learning COVID-19 pandemic war innovative teaching methods virtual laboratories student performance |
Дата публикации: | 2025 |
Издатель: | Запорізький державний медико-фармацевтичний університет |
Библиографическое описание: | Виклики та інновації у викладанні загальної та неорганічної хімії в умовах пандемії COVID-19 та війни (2021–2025 рр.) на кафедрі токсикологічної та неорганічної хімії / Ю. В. Карпенко, В. В. Парченко, О. І. Панасенко, А. С. Гоцуля, С. М. Куліш // Health & Education. - 2025. - N 2. - С. 202-206. - https://doi.org/10.32782/health-2025.2.26. |
Аннотация: | У статті проаналізовано результати викладання дисципліни «Загальна та неорганічна хімія» для студентів
фармацевтичного факультету в період із 2021 по 2025 р. на кафедрі токсикологічної та неорганічної хімії. Особливу увагу приділено змінам, що виникли під впливом пандемії COVID-19 та воєнного стану в Україні. Автори розглянули динаміку успішності студентів, виявили проблемні моменти у засвоєнні матеріалу та визначили
чинники, які найбільше вплинули на якість освітнього процесу. Показано, що перехід на дистанційне навчання через пандемію значною мірою вплинув на практичну підготовку студентів, зокрема знизив їхню здатність
ефективно засвоювати лабораторні навички, які є критично важливими у процесі вивчення хімії. Окрім того,
воєнний стан та пов’язані з ним стресові чинники спричинили зниження мотивації студентів, їхнього психологічного комфорту та готовності до навчання. Виявлено, що попри ці виклики викладачі кафедри змогли адаптувати освітній процес, успішно інтегрували сучасні інноваційні технології: віртуальні лабораторії, інтерактивні онлайн-інструменти, методи перевернутого класу та проєктного навчання. Автори також зазначають,
що додатковим чинником, який ускладнював освітній процес, стала необхідність адаптації викладачів до нових
умов роботи, що вимагало додаткових зусиль, постійного професійного розвитку та освоєння нових цифрових технологій. Запропоновані та реалізовані викладачами підходи допомогли частково компенсувати втрати у
якості навчання, підтримати зацікавленість студентів та навіть поліпшити показники успішності в короткостроковій перспективі. Водночас автори наголошують на важливості подальшого вдосконалення цих методик,
поєднання традиційних та цифрових форм навчання, розвитку індивідуального підходу до студентів, а також
необхідності спеціальної підтримки для студентів зі слабкою початковою підготовкою. У статті запропоновано практичні рекомендації щодо поліпшення освітнього процесу в умовах тривалих кризових ситуацій. This article analyzes the outcomes of teaching the course “General and Inorganic Chemistry” to students of the Faculty
of Pharmacy from 2021 to 2025 at the Department of Toxicological and Inorganic Chemistry. Particular attention is
given to the changes brought about by the COVID-19 pandemic and martial law in Ukraine. The authors examined
trends in student performance, identified challenges in mastering the material, and determined the key factors affecting
the quality of the educational process. The study shows that the transition to distance learning due to the pandemic
significantly impacted students’ practical training, particularly by reducing their ability to effectively acquire essential
laboratory skills, which are critical in studying chemistry. Additionally, martial law and associated stress factors
led to decreased student motivation, psychological well-being, and readiness to learn. Despite these challenges,
the department’s faculty adapted the educational process and successfully integrated modern innovative technologies
such as virtual laboratories, interactive online tools, flipped classroom methods, and project-based learning. The authors
also note that an additional complication was the need for instructors to adapt to new working conditions, which required
extra effort, continuous professional development, and digital competence. The strategies implemented by the faculty
helped to partially mitigate the decline in teaching quality, maintain student engagement, and even improve short-term
academic outcomes. The authors emphasize the need for ongoing refinement of these methods, a balanced integration
of traditional and digital learning formats, individualized student support, and targeted assistance for students with
weaker academic backgrounds. The article provides practical recommendations for enhancing educational practices in
times of prolonged crisis. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/23197 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Токсикологічна та неорганічна хімія)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|