DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра неврології >
Наукові праці. (Неврологія) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/10629

Название: Quality Analysis of mastering of discipline "Paediatrics" in the frames of the grant project TAME: Training Against Medical Error
Авторы: Kuznietsov, A. A.
Polkovnikov, Yu. F.
Pavlenko, A. S.
Кузнєцов, Антон Анатолійович
Полковніков, Юрій Федорович
Павленко, Альона Сергіївна
Дата публикации: 2018
Издатель: Leeds : Lab of Medical Physics, Medical School, Aristotle University of Thessaloniki
Библиографическое описание: Kuznietsov A. A. Quality Analysis of mastering of discipline "Paediatrics" in the frames of the grant project TAME: Training Against Medical Error / A. A. Kuznietsov, Yu. F. Polkovnikov, A. S. Pavlenko // 3rd lnternational Conference Medical Education lnformatics : Conference Programme & Book of Abstracts, 06-07 September 2018, Leeds lnstitute of Medical Education, School of Medicine, University of Leeds, Leeds, UK. – Leeds : Lab of Medical Physics, Medical School, Aristotle University of Thessaloniki, 2018. – P. 41-42.
Аннотация: One of the ways to optimize teaching clinical disciplines for students of higher medical educational institutions is a usage of virtual patients with non-linear scenarios for defining the most effective diagnostic and disease management. The above mentioned approach is realized in the frames of the international educational Project TAME: Training Against Medical Errors (Erasmus+561583-EPP-l-2015-l-KZ-EPPKA2-CBHE-JP(2015-2944/001-001) aimed at avoiding medical errors. During the trainings the students can conduct the most effective diagnostic and disease management using non-linear scenarios and further analysis of the made mistakes. Pedagogically this project solves the fundamental problem in clinical management - to teach students to make the right decisions without compromising the patient's safety. For further optimizing the teaching of clinical disciplines it is expedient to define the structure of students' mistakes in determining the most desirable Virtual Patients management through the example of study in the frames of the international educational project TAME.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/10629
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Іноземні мови)
Наукові праці. (Патанатомія)
Наукові праці. (Неврологія)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Kuznietsov_41.pdf1,97 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь