DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/11291

Название: Моделирование ситуаций учебно-профессионального и профессионального общения будущих специалистов-медиков
Другие названия: Моделювання ситуацій навчально-професійного і професійного спілкування майбутніх фахівців-медиків
Model of the training-professional and professional communication of the future medical professionals
Авторы: Рагрина, Ж. М.
Рагріна, Жанна Михайлівна
Ragrina, Z. M.
Ключевые слова: иностранные студенты-медики
ситуативное моделирование
собственно профессиональное общение
учебно-профессиональное общение
власне професійне спілкування
іноземні студенти-медики
навчально-професійне спілкування
ситуативне моделювання
foreign medical students
professional communication
situational modeling
training professional communication
Дата публикации: 2016
Издатель: КІМ
Библиографическое описание: Рагрина Ж. М. Моделирование ситуаций учебно-профессионального и профессионального общения будущих специалистов-медиков / Ж. М. Рагрина // Вища медична освіта: сучасні виклики та перспективи : зб. наук. пр. наук.-практ. конф. з міжнар. участю, м. Киев, 3–4 берез. 2016 р.. – Київ : КІМ, 2016. – С. 208-212.
Аннотация: В статье раскрываются основные особенности профессионально ориентированного подхода в обучении иностранных студентов-медиков русскому языку. Обосновывается необходимость моделирования ситуаций учебно-профессионального, собственно профессионального и научного общения будущих специалистов-медиков. Определяются основные коммуникативные ситуации профессионального медицинского общения. Выделяются этапы обучения учебно-профессиональному, собственно профессиональному и научному диалогу, описываются их основные цели и содержание, а также конкретизируется роль преподавателя и предполагаемые действия студентов на каждом из этапов. У статті розкриваються основні особливості професійно орієнтованого підходу до навчання іноземних студентів-медиків російської мови. Обґрунтовується необхідність моделювання ситуацій навчально-професійного, власне професійного та наукового спілкування майбутніх фахівців-медиків. Визначаються основні комунікативні ситуації професійного медичного спілкування. Виділяються етапи навчання навчально-професійного, власне професійного та наукового діалогу, описуються основні цілі та зміст, а також конкретизується роль викладача і передбачувані дії студентів на кожному з етапів. Modern professionally based approach of learning a foreign language involves the formation of students' communication skills in the professional sphere. Professional orientation implies requirements for formation of the trainees specific skills of speaking and writing. The article describes the main features of professionally oriented approach in training of foreign medical students the Russian language. The purpose of the article - to characterize the algorithm of modeling situational training of professional communication of future doctors because that’s the fact that the achievement of the main goal of communicative professional medical communication - diagnosis depends on the well-constructed dialogue that’s why the main aim of Russian language teaching in medical schools is the teaching of the professional medical dialogue "doctor - patient". The article is also devoted to the necessity of simulations training and professional, scientific communication of future doctors. The article defines the basic communicative situations of the professional medical communication. Stages of learning are distinguished educational and professional, of their own professional and scientific dialogue, describes their main objectives and content, as well as the teacher's role is specified and the alleged actions of students at each of the stages. The modeling of educational and professional communication of future medical professionals can not only develop language skills, expand vocabulary vernacular, the general scientific and professional vocabulary, but also can form a variety of psychological qualities and properties of students, organizational skills, creative thinking, independence and ability to make decisions, and can provide special verbal behavior, can help to improve the skills of the professional communication.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/11291
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Мовна підготовка)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
02Рагрина.pdf182,13 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь