|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра соціальної медицини, громадського здоров’я, медичного та фармацевтичного права >
Наукові праці. (Соціальна медицина) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/11567
|
Название: | Понятійно-правове мислення у Стародавній Греції: від Сократа до Платона |
Авторы: | Кучеренко, Д. С. Гамбург, Леонід Самойлович |
Ключевые слова: | Сократ Платон Давня Греція теорії пізнання діалектика критерії істини |
Дата публикации: | 2020 |
Издатель: | Miskolc, Hungary |
Библиографическое описание: | Кучеренко Д. С. Понятійно-правове мислення у Стародавній Греції: від Сократа до Платона / Д. С. Кучеренко, Л. С. Гамбург // Modern researches: progress of the legislation of Ukraine and experience of the European Union. – Miskolc, Hungary, 2020. – Part 2. - P. 800-820. |
Аннотация: | Давньогрецька наука розвивалася в особливий, незалежний від інших вид діяльності. Поступово вона переходила до абстрагованих досліджень, у яких готувалися основні форми наукового світогляду. Греко-перські війни (500–449 до н. е.), боротьба між давньогрецькими містами, а у містах – між окремими родами й особами похитнули значення всього усталеного у сфері права, порядку, звичаю. Могутнє піднесення національної самосвідомості давніх греків призвело до перевороту всієї дійсності, до якого була дотична і наука. Велику ціну за таких умов здобула особистість, більш ясно проявилося значення власного досвіду та самостійних роздумів. За таких умов в особі Сократа людський розум вперше у Європі починає мислити логічно. Сократ своїм розумінням істини у поняттях підняв проблематику пізнання на новий рівень, зробивши предметом філософського пізнання власне знання. Він першим підніс знання до рівня понять і звернув увагу на те, що знання немає без поняття. Запропонована Сократом діалогічна форма пізнання стала першим універсальним філософським і юридичним методом пізнання у європейській традиції. Філософи сократичних шкіл, хоч і продовжили деякі ідеї Сократа, проте не пішли за ним у його беззастережній критиці софістів. Роботу Сократа щодо дослідження понять продовжив його учень Платон. Він намагається подолати суб’єктивізм теорії пізнання софістів і досягнути правильного, для всіх єдиного об’єктивного знання. Ця робота із поняттями, встановлення родо-видових відношень між ними, здійснювана уперше в історії мислення Платоном і його учнями, отримала назву діалектики. Дослідження показало, що Платон за допомогою діалектики поєднав метафізичну та логічну частини пізнання у «теорію ідей», що дозволило класифікувати поняття. Надалі це сприяло виокремленню науки від філософії, становленню видів наукового знання, зокрема науки права. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/11567 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Соціальна медицина)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|