|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. (Іноземні мови) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/11815
|
Название: | Зміст і структура цифрової компетентності майбутніх педагогів закладів вищої освіти |
Другие названия: | The content and the structure of digital competence of future teachers of higher educational institutions |
Авторы: | Мирошниченко, Олена Анатоліївна Myroshnychenko, O. |
Ключевые слова: | цифрова компетентність структура цифрової компетентності майбутні педагоги закладів вищої освіти здатність освітньо-професійна програма digital competence digital competence structure future teachers of higher educational institutions ability educational and professional program |
Дата публикации: | 2020 |
Издатель: | Запоріжжя: Класичний приватний університет |
Библиографическое описание: | Мирошниченко О. А. Зміст і структура цифрової компетентності майбутніх педагогів закладів вищої освіти / О. А. Мирошниченко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. – 2020. - № 70, Т. 3. - С. 119-123. |
Аннотация: | У статті обгрунтовані зміст та структура поняття «цифрова компетентність майбутнього педагога закладу вищої освіти». На основі аналізу сучасного розуміння педагогічного феномену «цифрова компетентність» дано визначення поняття «цифрова компетентність викладача закладу вищої освіти» як інтегрована здатність доцільно, критично і безпечно у процесі професійної діяльності обирати, створювати та змінювати цифрові ресурси, керувати ними, захищати та поширювати їх, застосовувати у процесі навчання студентів, розширюючи можливості студентів та сприяючи формуванню їхньої цифрової компетентності. Показано, шо у професійній підготовці майбутніх педагогів закладів вищої освіти необхідно враховувати, що більшість магістрантів мають невірне уявлення як щодо змісту, так і структури поняття «цифрова компетентність викладача». Зростаючі вимоги до професійної підготовки майбутніх педагогів закладів вищої освіти вимагають швидкої адаптації до умов інформаційного середовища, впевненості в різноманітних практичних ситуаціях застосування у навчальному процесі цифрових засобів навчання та цифрових систем, тому формування в майбутніх педагогів закладів вищої освіти цифрової компетентності є актуальною проблемою теорії і методики професійної освіти. Запропонована така структура цифрової компетентності: інформаційно-пошукова компетентніть (динамічна комбінація знань, умінь, навичок викладача закладу вищої освіти, що забезпечує йому у професійній діяльності здатність до пошуку, розуміння, обробки, організації та архівування цифрової інформації, її критичного осмислення та створення навчальних матеріалів із використанням цифрового ресурсу); онлайн-комунікативна компетентність (динамічна комбінація знань, умінь, навичок викладача закладу вищої освіти, що забезпечує йому у професійній діяльності здатність до онлайн-комунікації з колегами та студентами в різних формах, розширюючи можливості студентів та сприяючи формуванню їхньої цифрової компетентності); безпеко-технічна компетентність (динамічна комбінація знань, умінь, навичок викладача закладу вищої освіти, що забезпечує йому здатність до безпечного використання комп’ютера, програмного забезпечення, навчальних комп’ютерних програм у професійній діяльності)
The content and the structure of the “the digital competence of the future teacher of higher educational institution” concept is based in the article. Based on the analysis of modern understanding of pedagogical phenomenon “digital competence” the definition of the concept of “digital competence of the teacher of higher educational institution” is given as integrated capability appropriately, critically and safely in the process of professional career to select, create and modify digital resources, to manage them, to protect and disseminate them, to apply in the students learning process, to empower students opportunity and to form their digital competence. It is shown, that in the professional training of future teachers of higher educational institutions necessary to consider, that more undergraduates have a misconception to the content and the structure of the concept of “digital competence of the teacher”. The increasing requirements of professional training of future teachers of higher educational institutions demand on a rapid adaptation to the information environment, confidence in the various practical situations of digital learning tools application and digital systems in the educational process, therefore, the formation of digital competence of the teacher of higher educational institution is an actual problem in the theory and methodology of vocational education. The following structure of digital competence is proposed: information and retrieval competence (dynamic combination of knowledge, abilities, skills of the teacher of the higher educational institution, which provides with the ability to search, understand, process, organize and archive digital information, critical thinking and creation educational materials using a digital resource); online communication competence (dynamic combination of knowledge, abilities, skills of the teacher of higher educational institution, that gives the ability to communicate online with colleagues and students in various forms, empower students capacity and promote their digital competence); safe and technical competence ( dynamic combination of the knowledge, abilities, and skills of a higher educational teacher that gives the safe ability to use a computer, software, training computer programs in a professional activity). |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/11815 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Іноземні мови)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|