|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. (Іноземні мови) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/11838
|
Название: | Ресурсно-змістове забезпечення формування цифрової компетентності майбутніх педагогів закладів вищої освіти |
Другие названия: | Resource-purpose formation of digital competence future universities teachers |
Авторы: | Мирошниченко, Олена Анатоліївна Myroshnychenko, Olena |
Ключевые слова: | цифровізація цифрова компетентність здатність цифровий ресурс майбутні педагоги закладів вищої освіти digitalization digital competence ability digital resource future higher educational teachers of higher education institutions |
Дата публикации: | 2020 |
Издатель: | Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка |
Библиографическое описание: | Мирошниченко О. А. Ресурсно-змістове забезпечення формування цифрової компетентності майбутніх педагогів закладів вищої освіти / О. А. Мирошниченко // Актуальнi питання гуманiтарних наук. – 2020. - Вип 28, том 3 – С. 90-95. |
Аннотация: | У статті висвітлено проблему визначення ефективних підходів до формування і вимірювання цифрової компетентності майбутніх педагогів вищої школи. Виділено низку здатностей, які входять до структури цифрової компетентності, та якими повинні опанувати майбутні педагоги закладів вищої освіти у процесі фахової підготовки: здатність до пошуку, розуміння, обробки, організації та архівування цифрової інформації, її критичного осмислення та створення навчальних матеріалів із використанням цифрового ресурсу, здатність до онлайн-комунікації з колегами та студентами у різних формах, розширюючи можливості студентів і сприяючи формуванню їхньої цифрової компетентності, здатність до безпечного використання комп’ютера, програмного забезпечення, навчальних комп’ютерних програм у професійній діяльності. Показано відповідність структури цифрової компетентності майбутніх педагогів закладів вищої освіти принципам цифровізації, поданим у «Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки. Показано, що до цифрової ресурсної бази, яка забезпечує у професійній діяльності викладача закладу вищої освіти передачу звукової, символьної, текстової інформації, одержання зображень та обробку числових даних для математичних операцій, належить комплекс електронних ресурсів, зокрема: комп’ютерні програми навчального призначення; електронні таблиці; аудіо- та відеоінформація; повнотекстові бази даних; мережеві сервіси; нові форми публікацій; текстові аналоги видань; образи видань, образи видань – факсиміле; платформи Moodle, Cisco; конференц-програми; програми перетворення одного формату файлу в інший; професійні програми; комп’ютерні захисні системи. Дається характеристика змістового наповнення цих ресурсів. Зроблено висновок, що професійна підготовка майбутніх педагогів закладів вищої освіти повинна спиратися на цю ресурсну базу. Зазначено, що більш ефективне використання цифрової ресурсної бази полягає у введенні в зміст дисциплін цієї підготовки спеціальних цифрових кейсів, використання яких сприятиме формуванню у магістрантів здатностей застосувати цифрову ресурсну базу у майбутній професійній діяльності.
The problem of identifying effective approaches to formation and measurement of digital competence of the future higher educational teachers is highlighted in the article. A number of abilities, that are a part of the digital competence structure, were pointed out and which the future higher educational teachers of higher education institutions in the process of professional training should master: the ability to search, to understand, to process, to organize and to archive digital information, its critical thinking and creating educational materials with the help of using a digital resource, ability to communicate online with colleagues and students in various forms, to enrich the opportunities for students and to promote their digital competence, the ability to use ones computer safely, software, training computer programs in a professional activity. It is demonstrated the relevance of the digital competence structure of future higher educational teachers to the principles of digitalization, that presented in “The Concepts of digital economy development and society of Ukraine in 2018–2020” It is indicated that a digital resource base provides in a professional activity of the higher educational teachers the audio, symbolic, text information transmission, obtaining images and to process numeral data for mathematical operations to which the complex of electronic resources are belonged, in particular: computer programs for educational purposes; spreadsheets; audio-video information; full text databases; network services; new forms of publications; text analogues of publications; images of publications, images of publications – facsimile; Moodle, Cisco platforms; conference programs; programs to convert one file format to another; professional programs; computer security systems. The characteristic of informative filling of these resources is added. It is concluded that professional training of higher educational teachers of higher education institutions must rely on this resource base. It is noted that more efficient usage of the digital resource base consists in introduction to the content of the disciplines of the special digital cases preparation, the usage will help to develop the undergraduates ability to apply the digital resource base in future professional activity. |
Описание: | orcid.org/0000-0002-3959-0840 |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/11838 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Іноземні мови)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|