|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/13525
|
Название: | Інтернет-ресурси на заняттях з української мови як іноземної |
Авторы: | Гриценко, Ольга Вікторівна |
Ключевые слова: | інтернет-ресурси електронні навчальні матеріали медіатека мотивація онлайн-тестування online resources e-learning materials media library motivation online testing |
Дата публикации: | 2020 |
Издатель: | Запорізький державний медичний університет |
Библиографическое описание: | Гриценко О. В. Інтернет-ресурси на заняттях з української мови як іноземної / О. В. Гриценко // Гуманітарні виміри сучасної медичної освіти: міждисциплінарний діалог : кол. монографія. - Запоріжжя : ЗДМУ, 2020. – С. 89-96. |
Аннотация: | Розглянуто використання ресурсів інтернету під час вивчення української мови як іноземної. Визначено поняття «інтернет-ресурс», «електронна навчальна література». Проаналізовано науково-методичні роботи з порушеної теми. Звернена увага на доречність залучення до навчального процесу електронних довідкових матеріалів: Великого електронного словника української мови, корпусів мови, онлайн-бібліотеки «Горох», перекладних словників тощо. Відзначено, що на сьогодні відсутні словники, що мали б зразки вимови слів, словосполучень. З’ясовано, що соціальні мережі можуть задовольнити потреби іноземних студентів в іншомовній комунікації, зважаючи на їхню звичність для студентів і забезпечення ними зони комфорту. У розвідці згадані мобільні додатки, які дозволяють підтримувати
зв’язок зі студентами, поширювати потрібні матеріали. Надіслані через такі
додатки наочні матеріали й аудіозаписи, які зробив викладач за змістом
вивченого матеріалу, дозволяють реалізувати індивідуально зорієнтоване
навчання. Знайомство з навчальними матеріалами з української мови як
іноземної дозволило з’ясувати, що існує велика кількість підручників та
посібників зі звукозаписами, проте не було знайдено жодного, який би
супроводжувався відеоматеріалами. Визначена нагальна потреба поповнення
медіатеки з дисципліни та запропоновані можливі джерела: бібліотеки аудіокниг,
уривки з радіо- та відеопрограм, відеоролики й т. д. Аналізуючи доцільність
певних мережевих засобів, зафіксували велику кількість сайтів, програм, груп,
метою яких є вивчення української мови. У цьому контексті треба наголосити
на практичності та корисності інтерактивного порталу «Крок до України».
Розглянуто інструменти, що допомагають пояснити, закріпити, узагальнити
матеріал або перевірити рівень знань студентів. Онлайн-тестування за
допомогою програм Classtime та Google.Form дозволяє оперативно здійснити як
поточний, так і підсумковий контроль. Інтернет-сервіс мультимедійних
дидактичних вправ Learning Apps сприяє підвищенню зацікавленості студентів.
Робота над створенням мап знань дозволяє узагальнити, систематизувати та
повторити матеріал. Незважаючи на недоліки, інтернет-ресурси займають
дедалі міцнішу позицію у системі освіти. The article deals with the use of the Internet resources when studying
Ukrainian as a foreign language. The concept of the Internet resources, e-learning
literature is defined. The scientific and methodological works on the topic are analyzed.
Attention is drawn to the appropriateness of engaging in the educational process the
electronic reference materials: the Big Electronic Dictionary of the Ukrainian Language,
Language Enclosures, Online Library "Horoh", translation dictionaries, etc. It is noted
that today there are no dictionaries that have patterns of pronunciation of words,
phrases. It has been found that social networks can meet the needs of foreign students
in foreign language communication, given the habit of students and compliance with the
comfort zone. The article mentions mobile applications that allow communicating with
students, distributing the necessary materials. Submitted visuals and audio records
made by the teacher on the content of the studied material, allows implementing
individually oriented learning. Having learned about the language materials in Ukrainian
as a foreign language, we have found that there is a large number of textbooks with
sound recordings, but none of them is accompanied by video material. The urgent need
to replenish the library of the subject has identified possible sources: audiobook libraries,
excerpts from radio and video programs, videos, etc. Having analyzed the expediency of
certain network tools, we have identified a large number of websites, programs, groups
designed for studying the Ukrainian language. In this context it is necessary to
emphasize the practicality and usefulness of the interactive portal "Крок до України".
Tools that help explain, anchor, summarize material, or test students' knowledge are
reviewed. Online testing with Classtime and Google Forms allows performing both
current and final controls quickly. An online multimedia didactic service Learning Apps
helps to increase student interest. Working on the creation of mind maps allows
generalizing, organizing and replicating material. Despite the drawbacks, online
resources are becoming increasingly entrenched in the education system. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/13525 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Мовна підготовка)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|