|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. (Іноземні мови) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/13532
|
Название: | Навчальний медичний словник: базові принципи та структура (на матеріалі англомовної медичної термінології) |
Авторы: | Гордієнко, Олена В’ячеславівна |
Ключевые слова: | англомовна медична термінографія навчальний словник медичний термін структура словника полісемія English medical terminography learner`s dictionary medical term dictionary structure polysemy |
Дата публикации: | 2020 |
Издатель: | Запорізький державний медичний університет |
Библиографическое описание: | Гордієнко О. В. Навчальний медичний словник: базові принципи та структура (на матеріалі англомовної медичної термінології) / О. В. Гордієнко // Гуманітарні виміри сучасної медичної освіти: міждисциплінарний діалог : кол. монографія. - Запоріжжя : ЗДМУ, 2020. – С. 104-111. |
Аннотация: | Дослідження проведено в рамках LSP (language for specific purposes) лексикографії, а саме англомовної медичної термінографії. Мета статті полягає в розробці базових принципів навчального медичного словника та передбачає вирішення низки завдань: вивчення досвіду у сфері теоретичної й практичної лексикографії, окреслення проблем англомовної медичної термінології, розробка системи відбору термінів і структури англомовного навчального медичного словника. Об’єктом дослідження є англомовна медична термінографія, а предметом – принципи укладання англомовного медичного навчального словника. Для досягнення мети було застосовано комплексну методологію: аналітичний огляд теоретичної літератури, виданої в рамках англомовної медичної термінології та науково-практичної термінографії; метод лексикографічного аналізу – для розробки структури словника; метод критичного аналізу – для вивчення особливостей укладання словника; зіставний метод – для узагальнення отриманих даних. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в статті вперше досліджено проблеми термінографічної реєстрації англомовного медичного терміна з екстраполяцією на методи й підходи, що застосовуються під час кодифікації медичного концепту в навчальному словнику. У статті вивчено досвід укладання навчальних словників, запропоновано основні принципи композиції словника. Розроблено систему відбору термінів, які можуть бути включені до словника, з урахуванням рівня володіння студентами англійською мовою та фаховою термінологією. Результати дослідження засвідчили, що під час розробки базових принципів створення навчального медичного словника необхідно враховувати особливості медичної термінологічної системи (включаючи грецьку, латинську й англійську мови) і системні відносини всередині неї, а також досвід, накопичений у медичній термінографії та загальній лексикографії. Дефініція, яка буде уведена до складу словника, має включати і лінгвістичні, й енциклопедичні параметри, що сприятиме системному розумінню медичного терміна користувачем, беручи до уваги такі особливості медичної термінології, як етимологія і багатозначність терміна, наявність синонімії, абревіатур, епонімів, скорочень та неологізмів. Враховуючи увесь комплекс вимог, до робочих груп, які будуть працювати над створенням навчальних словників таких типів, мають бути залучені як лінгвісти, так і спеціалісти різних галузей медицини. На деяких етапах необхідною буде й допомога програмістів. The work was conducted within the framework of LSP (language for specific purposes) lexicography, English medical terminography. The purpose of the article is to work out the basic principles of learner`s medical dictionary. The tasks of the
research are to study the experience in the field of theoretical and practical lexicography,
to outline the problems of English medical terminology, to develop a system of selection
of terms and structure of English learner`s medical dictionary. The object of the study is
English medical terminography and the subject is the principles of compiling English
medical learner`s dictionary. To achieve this purpose, a comprehensive methodology
was applied: an analytical review of theoretical literature published in the framework of
the English medical terminography, scientific and practical terminology; the method of
lexicographic analysis was employed to work out a dictionary structure; the method of
critical analysis was used to study the features of dictionary compilation; the
comparative method was applied to summarize the data obtained. The scientific novelty
of the study is that the article first explores the problems of terminographic registration of
English medical term with the extrapolation to methods and approaches used in the
codification of the medical concept in a learner`s dictionary. The article examines the
experience of learner`s dictionaries compilation, proposes the basic principles of the
dictionary composition. Taking into account students’ level of proficiency in English and
special terminology, the system for selecting terms into the dictionary has been
developed. The results of the study have shown that the development of basic principles
for the creation of learner`s medical dictionary should consider the peculiarities of
medical terminology system (including Greek, Latin and English) and the systematic
relationships within it, as well as the experience gained in medical terminography and
general lexicography. The definition should include both linguistic and encyclopaedic
parameters, it will facilitate the systematic understanding of a medical term by users,
taking into account such features of medical terminology as etymology and polysemy of
the term, synonymy, abbreviations, eponyms and neologisms. In view of the suggested
range of requirements, linguists as well as specialists in various fields of medicine
should be involved into the groups that will work at the creation of such types of
learner`s dictionaries. At some stages, the assistance of programmers will be necessary. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/13532 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Іноземні мови)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|