IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. (Іноземні мови) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/13538
|
Название: | Герметизм, кабала й алхімія: художня репрезентація постаті доктора Джона Ді в романах Ґ. Майрінка та П. Акройда |
Авторы: | Москвітіна, Дар'я Анатоліївна |
Ключевые слова: | Ґ. Майрінк П. Акройд Джон Ді історіографічна металітература Ренесанс G. Meyrink P. Ackroyd John Dee historiographic metafiction Renaissance |
Дата публикации: | 2020 |
Издатель: | Запорізький державний медичний університет |
Библиографическое описание: | Москвітіна Д. А. Герметизм, кабала й алхімія: художня репрезентація постаті доктора Джона Ді в романах Ґ. Майрінка та П. Акройда / Д. А. Москвітіна // Гуманітарні виміри сучасної медичної освіти: міждисциплінарний діалог : кол. монографія. - Запоріжжя : ЗДМУ, 2020. – С. 156-169. |
Аннотация: | У статті висвітлюються особливості художнього зображення протагоніста у творах, що належать до історіографічної метапрози. У якості матеріалу дослідження обрано образ англійського ренесансного вченого й окультиста Джона Ді (1527-1608) в романах Ґ. Майрінка «Янгол західного вікна» (1927) та П. Акройда «Будинок доктора Ді» (1993). Ця розвідка висвітлює ключові теоретичні аспекти історіографічної металітератури. Порівняльний аналіз біографічної та фікційної постатей доктора Джона Ді дозволив з’ясувати специфічні риси модерністського (Ґ. Майрінк) та постмодерністського (П. Акройд) прочитання цього образу. У романі «Янгол західного вікна» доктор Ді фігурує здебільшого як окультист і містик, маніпулятор людськими душами й макабрична персона, що цілком відповідає умонастроям тогочасся (сплеск інтересу до психоаналізу та до окультних практик на кшталт спіритизму). У творі «Будинок доктора Ді» протагоніст має значно більше спільних рис зі своїм історичним прототипом; найбільш характерні з них загострені для того, щоб увиразнити трагедію вченого, якого П. Акройд репрезентує у якості своєрідної проекції вічного образу Фауста. The paper deals with the peculiarities of fictitious representation of the protagonist in the texts related to historiographic metafiction. The image of John Dee (1527-1608), an English Renaissance scientist and occultist, in the novels “The Angel of the West Window” by G. Meyrink and “The House of Doctor Dee” by P. Ackroyd, has been analysed. The paper considers basic theoretical backgrounds of historiographic metafiction. Comparative analysis of the biographical and fictitious figures of John Dee enabled the author to outline specific features of the modern (G. Meyrink) and postmodern (P. Ackroyd) view of this character. The novel “The Angel of the West Window” represents Doctor Dee as a mystic, occultist, and macabre person, who manipulates human souls. This fairly corresponds to the main intellectual dispositions of the time (interest to psychoanalysis and practical occultism, i.e. spiritualism). On the contrary, the protagonist of “The House of Doctor Dee” has much more in common with his historic prototype; his most characteristic features are purposefully emphasized in order to demonstrate the tragedy of a scientist whom P. Ackroyd represents as a modern projection of Faust. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/13538 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Іноземні мови)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|