|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра медичної та фармацевтичної інформатики і новітніх технологій >
Наукові праці. (Медична інформатика) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/13746
|
Название: | Модель педагогічної системи електронного дистанційного навчання на базі хмарних сервісів |
Другие названия: | Model of pedagogical system of electronic distance learning based on cloud services |
Авторы: | Іванькова, Наталя Анатоліївна Рижов, Олексій Анатолійович Ivankova, N. A. Ryzhov, O. A. |
Ключевые слова: | медична освіта дистанційне навчання онлайн-курси освітнє середовище ЗВО хмарні сервіси Office 365 MS Teams medical education distance learning; online courses the educational environment of higher educational establishment cloud services Office 365 MS Teams |
Дата публикации: | 2020 |
Библиографическое описание: | Іванькова Н. А. Модель педагогічної системи електронного дистанційного навчання на базі хмарних сервісів / Н. А. Іванькова, О. А. Рижов // Медична освіта. - 2020. - N 3. - С. 34-42. - https://doi 10.11603/me.2414-5998.2020.3.11439 |
Аннотация: | У роботі запропоновано модель педагогічної системи електронного дистанційного навчання на базі хмарних
сервісів. Зазначено, що на момент впровадження карантину COVID-19 невирішеним залишилося питання організації повного
циклу дистанційного навчання в університеті, враховуючи специфіку навчання майбутніх лікарів. Автори проаналізували модель
педагогічної системи й запропонували перехід від двовимірної до тривимірної моделі педагогічної системи та формування
на її основі багатовимірного навчального середовища дистанційного навчання. У роботі використано метод системного
аналізу – стратифікацію для візуалізації ієрархії складових педагогічної системи, що дозволило виділити рівні та встановити
пріоритетність зв’язків між компонентами системи. Автори використали поняття «навчальна одиниця» та «організаційна
одиниця» для аналізу педагогічної системи в динаміці і ввели поняття «просторово-часова площина» по відношенню до
навчального середовища. Зазначено, що використання методу ієрархічної декомпозиції до організаційної одиниці надає
можливість проектування навчального плану з предмета, модуля, теми, форми організації навчання, етапу, педагогічної дії
або події. Розглянуто компонентну, функціональну, динамічну моделі педагогічної системи електронного дистанційного
навчання. Автори наводять етапи реалізації розробленої моделі на прикладі Запорізького державного медичного університету,
такі, як: структурування єдиного освітнього простору університету; реалізація комунікаційної компоненти засобами хмарних
сервісів Skype for Business, відеозв’язку, цифрової телефонії або чату в команді Teams, MS Yammer; реструктуризація змісту
навчання; підготовка студентів та викладачів. Особливу увагу в роботі приділено реалізації компонентів моделі, а саме: засобів
навчання, цілей та змісту навчання, технологічній та методичній складовій. Розроблена модель може бути запропонована для
використання закладами вищої освіти. A model of a pedagogical system of electronic distance learning based on cloud services is discussed in the paper. It is stressed
that under COVID 19 quarantine, the issue of providing a complete cycle of distance learning at medical university remains unresolved,
considering the speci¾ cs of training of future doctors. The authors analyze the model of the pedagogical system and proposed a transition
from a two-dimensional to a three-dimensional model of the pedagogical system and, on its basis, the formation of a multidimensional
learning environment of distance learning. The method of system analysis are applied in the paper, i.e. strati¾ cation called to visualize
the hierarchy of the components of the pedagogical system, which makes it possible to identify levels and establish the priority of
connections between the components of the system. The authors use the concepts of “educational unit” and “organizational unit” to
analyze the pedagogical system in dynamics and introduce the concept of “space-time plane” in relation to the learning environment.
It is noted that the application of hierarchical decomposition method to an organizational unit makes it possible to design a curriculum
concerning subject, module, topic, form of organization of training, stage, pedagogical action, or event. The component, functional,
dynamic models of the pedagogical system of electronic distance learning are considered. The authors demonstrate the stages of
implementation of the proposed model into practice on the example of Zaporizhzhia State Medical University, namely: structuring of
a single educational space of the university; implementation of the communication component by means of Skype for Business cloud
services, video communication, digital telephony or chat in the Team steam, MS Yammer; restructuring of training content; training
of students and teachers. Particular attention is paid to the implementation of the components of the model like teaching aids, goals
and content of training, technological and methodological components. The developed model can be proposed for use by universities. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/13746 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Медична інформатика)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|