|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра культурології та українознавства >
Наукові праці. (Культурологія) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/14770
|
Название: | Концептуальні засади викладання елективного курсу «Основи християнської етики і моралі» студентам медичних закладів вищої освіти |
Другие названия: | Conceptual provisions of teaching elective course basic Christian ethics and morality to undergraduate medical students |
Авторы: | Козиряцька, Світлана Анатоліївна Kozyryatska, S. A. |
Ключевые слова: | педагогіка у вищій школі моральні норми ціннісні орієнтири деонтологічна культура національне виховання гуманістичний підхід moral norms values deontological culture patriotic education humanistic approach |
Дата публикации: | 2021 |
Библиографическое описание: | Козиряцька С. А. Концептуальні засади викладання елективного курсу «Основи християнської етики і моралі» студентам медичних закладів вищої освіти / С. А. Козиряцька // Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки. – 2021. - № 1(37), Ч. ІІ. - С. 130-135. - https://doi.org/10.26661/2522-4360-2021-1-2-20. |
Аннотация: | У статті обґрунтовано доцільність впровадження до навчального процесу медичних ЗВО дисциплін духовно-морального, деонтологічного спрямування, зокрема елективного курсу «Основи християнської етики і моралі». Підкреслено, що курс орієнтований на відродження духовності особистості через застосування системи цінностей, сконцентрованих у християнській культурі. Наголошено на важливості міждисциплінарних зв’язків і необхідності досягнення балансу між релігійною (теоцентрична християнська мораль) та світською (гуманістична, людиноцентрична мораль) складовими у вивченні дисципліни. Запропоновано використання на заняттях дискусійного підходу, проблемно-пошукового методу (з точки зору фахової орієнтації на медичні потреби людини, принципу поваги до життя, з позиції норм християнської моралі як моралі універсальної за змістом та роллю), а також завдань, які передбачають аналітичне мислення, що сприятиме розвитку когнітивних, ціннісно-мотиваційних, діяльнісних та особистісних компонентів компетентності майбутнього фахівця, формуванню його духовно-морального досвіду.
Визначено такі взаємопов’язані аспекти викладання курсу: 1) навчальний (ознайомлення з науковими поглядами, християнськими засадами в контексті розгляданих тем; вивчення різних типів світогляду, егалітарної концепції, концепції християнської майнової етики, окреслення основних світоглядних проблем тощо); 2) виховний (координація молоді на шляху до пізнання загальнолюдських морально-духовних цінностей, що сконцентровані в християнській культурі, формування моральних орієнтирів, гуманістичного мислення); 3) деонтологічний (формування деонтологічної культури майбутніх лікарів, їх моральної доктрини); 4) культурологічний (ознайомлення зі здобутками світового мистецтва, які створені за біблійними мотивами і прямо чи опосередковано пов’язані з темами курсу); 5) комунікативний (прищеплення мовленнєвих навичок, які сприятимуть встановленню конструктивних відносин між пацієнтом та лікарем, а також з колегами на засадах совісті, справедливості, милосердя). The article substantiates the necessity of introducing spiritually and morally
oriented disciplines as well as deontological ones, such as elective course
Basic Christian Ethics and Morality, into the curricula of medical educational
institutions. It is emphasized that the course is focused on the revival of
the spirituality of the personality through the using of a system of values
concentrated in Christian culture.
The importance of interdisciplinary connections, as well as the necessity
of balancing between religious (theocentric Christian moral) and secular
(humanistic, anthropocentric moral) components of the discipline, are
articulated. The author suggests employing methods of discussion and problem
research (with regard to professional fixation on medical issues and basing on the
Christian moral norms that are universal both in terms of their sense and role).
Besides, the author considers the use of analysis-presuming tasks which will
promote the development of cognitive, axiological and motivational, activityand personality-related components of a future specialist’s competence, as
well as the formation of their spiritual and moral experience.
The following interrelated aspects in teaching the course have been outlined:
1) educational (a study of scientific views, Christian principles in the context
of the topics, as well as different worldviews, the egalitarian theory, and the
Christian theory of property; an outline of main foundational beliefs, etc.);
2) pedagogic (coordination of youth on the way to cognition of universal
moral and spiritual values concentrated in the Christian culture; the formation
of moral guidelines and humanistic thinking); 3) deontological (the formation
of deontological culture and moral doctrine in the doctors-to-be); 4) cultural
(getting to know the world famous art works based on the Biblical motifs and
directly or indirectly connected with the course topicality); 5) communicative
(development of communication skills promoting the establishment
constructive doctor-patient and collegial relationships based on conscience,
verity, and benevolence). |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/14770 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Культурологія)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|