|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра внутрішніх хвороб 3 >
Наукові праці. (ВХ-3) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/16752
|
Название: | Інтерактивні методи навчання як основа мотивації студентів в умовах сучасного педагогічного процесу |
Другие названия: | Интерактивные методы обучения как основа мотивации студентов в условиях современного педагогического процесса Interactive teaching technologies as a way to boost students’ motivation through the learning |
Авторы: | Шеховцева, Тамара Григорівна Долінна, Марія Олександрівна Шеховцева, Т. Г. Долинная, М. А. Shekhovtseva, T. G. Dolinna, M. О. |
Ключевые слова: | вища освіта інтерактивне навчання мотивація высшее образование интерактивное обучение мотивация higher education interactive education motivation |
Дата публикации: | 2019 |
Библиографическое описание: | Шеховцева Т. Г. Інтерактивні методи навчання як основа мотивації студентів в умовах сучасного педагогічного процесу / Т. Г. Шеховцева, М. О. Долінна // Актуальні проблеми сучасної медицини. - 2019. - Т. 19, Вип. 1. - С. 105-108. - DOI 10.31718/2077-1096.19.1.105. |
Аннотация: | Сучасні тенденції розвитку системи освіти України передбачають перегляд організації навчального процесу: від трансляції студентам готових знань до створення умов для діалогу і активної взаємодії. Одним із напрямків розвитку педагогічного процесу є інтерактивне навчання. Натепер невирішеною проблемою залишається зниження мотивації студентів. Тому актуальним питанням
залишається удосконалення методів навчання, що є завданням професорсько-викладацького колективу. Мета: оцінка застосування інтерактивного навчання як методу мотивації студентів до
навчання. Матеріал та методи дослідження. Об’єктом дослідження були студенти Запорізького
державного медичного університету. Основні методи: теоретичний аналіз науково-методичної
літератури та власний досвід застосування інтерактивного навчання. Результати та їх обговорення. Створення та впровадження в освітній процес інтерактивного навчання з різних дисциплін
використовується в Запорізькому державному медичному університеті. Це дає можливість педагогічного впливу, який спонукає учнів до розумової активності, до прояву творчого, дослідницького
підходу і пошуку нових ідей для вирішення різних завдань навчальної та науково-дослідницької діяльності. Основною метою проведення інтерактивної лекції та практичного заняття є не тільки донесення інформації, а і активне її засвоєння студентами. На нашу думку, введення ряду інтерактивних прийомів при проведенні практичного заняття активізує індивідуальну і/або групову роботи
студентів. Таким чином, впровадження інтерактивних лекцій і практичних занять є перспективним напрямком навчання, їх використання підвищує якість освіти за рахунок таких переваг як ефективність, гнучкість, модульність, що відповідає вимогам сучасної концепції вищої освіти. Висновок: впровадження інтерактивних методів навчання у освітній процес дає можливість урізноманітнити заняття з різних дисципліни, створити комфортні умови для навчання, що є основою формування мотивації до активізації педагогічного процесу та робить цю модель зажаданою як для студентів так і для викладачів. Современные тенденции развития системы образования Украины предусматривают пересмотр организации учебного процесса: от трансляции студентам готовых знаний к созданию условий для диалога и активного взаимодействия. Одним из направлений развития педагогического процесса является интерактивное обучение. На данный момент нерешенной проблемой остается снижение мотивации студентов. Поэтому актуальным вопросом остается совершенствование методов обучения, что
является задачей профессорско-преподавательского коллектива. Цель: оценка применения интерактивного обучения как метода мотивации студентов к обучению. Материал и методы исследования.
Объектом исследования были студенты Запорожского государственного медицинского университета.
Основные методы: теоретический анализ научно-методической литературы и собственный опыт применения интерактивного обучения. Результаты и их обсуждение. Создание и внедрение в образовательный процесс интерактивного обучения по различным дисциплинам используется в Запорожском
государственном медицинском университете. Это дает возможность педагогического воздействия, которое побуждает учеников к умственной активности, к проявлению творческого, исследовательского
подхода и поиска новых идей для решения различных задач учебной и научно-исследовательской
деятельности. Основной целью проведения интерактивной лекции и практического занятия является
не только донесение информации, а и активное ее усвоение студентами. По нашему мнению, введение ряда интерактивных приемов при проведении практического занятия активизирует индивидуальную и / или групповую работу студентов. Таким образом, внедрение интерактивных лекций и практических занятий является перспективным направлением обучения, их использование повышает качество образования за счет таких преимуществ как эффективность, гибкость, модульность, что соответствует требованиям современной концепции высшего образования. Вывод: внедрение интерактивных
методов обучения в образовательный процесс дает возможность разнообразить занятия по различным дисциплинам, создать комфортные условия для обучения, является основой формирования мотивации к активизации педагогического процесса и делает эту модель востребованной как для студентов, так и для преподавателей. he educational process and provide some new approach to improve the existing standards: from passing
on the ready-for-use knowledge towards creating conditions for dialogue and active interaction with students.
At present, interactive education is one of the up-to-date directions of the pedagogical process. Another issue
that is still challenging is how to keep students motivated. Therefore, faculty staff should keep the finger
on the pulse of events, i.e. to reconsider or update time-tested techniques as well as to implement new ones.
The purpose of this work was to evaluate the effectiveness of interactive technologies as a way to motivate
students to be actively engaged into learning. Material and methods. Students of Zaporizhzhya State Medical
University were the subjects of the study. The methods applied included theoretical analysis of relevant
scientific and methodological literature and own experience in applying interactive techniques. Results and
discussion. Zaporizhzhya State Medical University has a broad experience in implementing interactive technologies
in different disciplines through the undergraduate education. Their applying enhances pedagogical
influence and thus inciting students to active research and learning work, contributes to development of creative
environment, and promotes research approaches for solving various tasks during classes. The main
goals in conducting interactive lectures and practical classes are not only representing the information, but
involving students into co-operation. In our opinion, introduction of interactive techniques in practical classes
facilitate individual and / or group work of students. This is a promising area in learning that can considerably
improve the quality of education and completely meets the present-day demands in terms of education. Conclusion:
wide introduction of interactive technologies in the pedagogical process creates the opportunity to
diversify the classes in different disciplines, builds up comfortable conditions for learning, helps to keep students
actively engaged and motivated that makes this approach desirable for both students and teachers. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/16752 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (ВХ-3)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|