|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра дитячих хвороб ННІПО >
Наукові праці. (Дитячі хвороби ННІПО) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/16930
|
Название: | Вивчення рівня знань та ефективності навчання анестезистів |
Другие названия: | Studying of the anestesists level of knowledge and the effectiveness of education Изучение уровня знаний и эффективности обучения анестезистов |
Авторы: | Михайлов, Б. В. Давидова, Анна Григорівна Бабенко, В. І. Mykhaylov, B. V. Davydova, A. G. Babenko, V. I. |
Ключевые слова: | медичні сестри навчальний семінар визначення ефективності medical nurses educational seminar efficacy evaluation |
Дата публикации: | 2018 |
Библиографическое описание: | Михайлов Б. В. Вивчення рівня знань та ефективності навчання анестезистів / Б. В. Михайлов, А. Г. Давидова, В. І. Бабенко // Pain, anaesthesia and intensive care. - 2018. - № 3. - С. 41-44. - https://doi.org/10.25284/2519-2078.3(84).2018.140728 |
Аннотация: | Вступ. Якість надання медичної допомоги значною мірою визначається професіоналізмом та організацією взаємодії між лікарями та медичними сестрами. У зв’язку з цим слід приділяти велику увагу безперервній освіті медсестер на рівні світових стандартів. Мета роботи. Визначення рівня базових знань з теорії та практичних навичок у медичних сестер анестезистів та дослідження ефективності навчального семінару як елемента післядипломної освіти. Матеріали і методи. Проведене дослідження базового та залікового рівня знань медичних сестер відділень анестезіології та інтенсивної терапії під час реалізації програми виїзних навчальних семінарів медичних сестер анестезистів 23-х областей України у 2017 році. Результати і обговорення. При дослідженні базового рівня знань загалом відсоток правильних відповідей склав 47,8±26,2%. Після навчання цей показник зріс до 69,2±18,7% (р<0,0001). Зокрема, за питаннями теоретичної частини під час анкетного тестування кількість правильних відповідей була у середньому 57,2±23,7%, при заліковому опитуванні – 67,5±18,5%. За питаннями практичних навичок з сестринської справи відсоток правильних відповідей був 68,0±20,6% до проведення семінару і 81,4±14,6% – після (р<0,05). За блоком серцево-легеневої реанімації кількість правильних відповідей склала лише 28,4± 18,7%, та після проведення лекції та майстер-класів цей показник відповідав 64,7 ±20,1% (р<0,0001), тобто зріс більш ніж у два рази. Висновки. Рівень обізнаності медичних сестер-анестезистів вимагає бажати кращого навіть за темами, що стосуються досить розповсюджених практичних навичок. Виїзні освітні курси для медичних сестер-анестезистів, з включенням лекційного матеріалу та майстер-класів, є актуальними та затребуваними у більшості областей України. За результатами вихідного та заключного тестувань, динаміка обізнаності анестезистів після проведення виїзних курсів зростає за усіма тематичними блоками, що свідчить про їх ефективність та доцільність. Є необхідність розробляти тести з моделюванням клінічних ситуацій з метою закріплення навичок роботи в команді. Introduction. The quality of medical care is largely determined by the professionalism and organization of interaction between doctors and nurses. In this regard, much attention should be paid to the continuing education of nurses at the level of world standards. Purpose of the work. Determination of the basic knowledge level on the theory and practical skills of the nurses-anesthetists and the efficacy of the training seminar as an element of postgraduate education evaluation. Materials and methods. We studied the basic and final level of knowledge of the nurses from the Anesthesiology and Intensive Care department from 23 regions of Ukraine, during the offsite educational courses Program for the nurses-anesthetists in 2017. Results and discussion. In the study of the basic level of knowledge in general, the percentage of correct answers was 47.8 ± 26.2%. After training, this indicator rose to 69.2 ± 18.7% (p <0.0001). In particular, on the theoretical part of the initial test, the number of correct answers was on average 57.2 ± 23.7%, at the final – 67.5 ± 18.5%. According to the practical skills of nursing, the percentage of correct answers was initially 68.0 ± 20.6%, and 81.4 ± 14.6% – after the seminar (p <0.05). In the cardiopulmonary resuscitation unit, the number of correct answers before the seminar was only 28.4 ± 18.7%, but after the lectures and master classes this index corresponded to 64.7 ± 20.1% (p <0.0001), so it was more than doubled. Conclusions. The level of knowledge of medical sister-anesthetists leaves much to be desired, even on topics that relate to fairly common practical skills. Offsite educational courses for nurse-anesthetists, including lecture material and master classes, are relevant and in demand in most areas of Ukraine. Based on the results of the initial and final tests, the dynamics of the anesthetists level of knowledge after the courses increases in all thematic blocks, which indicates their effectiveness and feasibility. There is a need to develop tests with modeling of clinical situations to consolidate the skills of working in a team. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/16930 |
ISSN: | 2519-2078 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Дитячі хвороби ННІПО)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|