|
IRZSMU >
Центр підготовки іноземних громадян >
Наукові праці. (ЦПІГ) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/16960
|
Название: | Освітній простір ЗВО як середовище професійного самовизначення студентів |
Другие названия: | Educational space of hei as an environment for students' professional self-determination |
Авторы: | Семаль, Н. В. Заїка, Т. П. Черновол, Ольга Григорівна Semal, N. V. Zaika, T. P. Chernovol, O. H. |
Ключевые слова: | творчість професійна самовизначеність педагогіка заклади вищої освіти creativity professional self-determination pedagogy higher education institutions |
Дата публикации: | 2022 |
Библиографическое описание: | Семаль Н. В. Освітній простір ЗВО як середовище професійного самовизначення студентів / Н. В. Семаль, Т. П. Заїка, О. Г. Черновол // Перспективи та інновації (Серія «Психологія», Серія «Педагогіка», Серія «Медицина»). - 2022. - № 6. - С. 319-332. - https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-6(11)-319-332 |
Аннотация: | Стаття присвячена розробленню концепції формування освітнього простору закладу вищої освіти з метою удосконалення професійного самовизначення студентів. Мета дослідження – розроблення концепту професійного саморозвитку студентів на всіх стадіях отримання професійних знань у закладах вищої освіти України. Для досягнення мети в ході дослідження використовуються методи аналізу та синтезу, що дозволяють критично опрацювати літературу, знайти спільні та відмінні риси у формуванні понять, методів та підходів створення освітнього простору для розвитку професійного самовизначення студентів. Індукція та дедукція дозволяють визначити невирішені раніше завдання та запропонувати напрями вирішення поточних проблем розвитку середовища для професійного самовизначення студентів. В статті показано сутність та складові професійного самовизначення на різних етапах отримання освіти, зокрема професійну спрямованість, формування компетентності та соціальної значимості, отримання професійно важливих якостей та їх інтеграцій на практиці. В дослідженні розглянуто основні проблеми закладів вищої освіти щодо формування середовища розвитку професійного самовизначення, зазначено важливі підходи визначення професійної самовизначеності. Новизну дослідження формують запропоновані напрями розвитку професійного становлення, що застосовуються на різних етапах отримання знань в закладі вищої освіти. Для того, щоб сформувати умови для розвитку професійного самовизначення студентів, необхідно забезпечити методи та конкретизувати параметри такого розвитку. В роботі запропоновано ключові параметри, що визначають професійне становлення студента. Показано значимість викладача у процесі формування середовища та важливість його професійності, відповідальності, ініціативності та творчого підходу. Практичне значення дослідження полягає в можливості його імплементації в освітні процеси України, при цьому універсальність пропозицій дозволяють використовувати їх у педагогічному процесі практично будь-якої спеціалізації. The article is devoted to developing the concept of forming the educational space for higher education to improve the students' professional selfdetermination. The study aims at developing the concept of students' professional self-development at all stages of gaining professional knowledge in Ukrainian higher education institutions. To achieve the goal during the study methods of analysis and synthesis are used, which allow to critically examine the literature, to find common and distinctive features of the concepts formation, methods and approaches of educational space formation for the development of students' professional selfdetermination. Induction and deduction help identify previously unresolved problems and propose solutions to current problems of developing an environment for students' professional self-determination. The paper shows the essence and components of professional selfdetermination at different educational stages, in particular, professional orientation, competence and social significance formation, acquisition of professionally important qualities and their integration in practice. The study shows the main problems of higher education institutions in the forming of professional self-determination development environment, notes the important approaches to the definition of professional self-determination. The novelty of the study forms the proposed directions of professional self-determination development, applied at different stages of knowledge acquisition in higher education institution. It is necessary to provide the parameters of such development in order to form conditions for the development of students' professional self-determination. The paper proposes the key parameters determining the professional formation of a student. The importance of the teacher in the process of environment formation and the importance of his/her professionalism, responsibility, initiative and creativity are shown. The practical value of the study lies in the possibility of its implementation in the Ukrainian educational processes, at the same time, the universality of proposals can be used in the pedagogical process of almost any specialty. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/16960 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (ЦПІГ)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|