DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра фармакології та медичної рецептури з курсом нормальної фізіології >
Наукові праці. (Фармакологія та МР) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/17240

Название: Small group discussions (SGD) within the team-based learning (TBL) strategy as a potential form of distance pharmacology learning
Авторы: Kucher, T. V.
Кучер, Тетяна Володимирівна
Дата публикации: 2022
Библиографическое описание: Kucher T. Small group discussions (SGD) within the team-based learning (TBL) strategy as a potential form of distance pharmacology learning / T. Kucher // Innovative trends in science, practice and education : Proceedings of the VII International Scientific and Practical Conference, Munich, Germany, February 22 – 25, 2022. – Munich, 2022. - P. 226-230.
Аннотация: The main task of higher education at the present stage is to prepare students who are able not only to obtain certain theoretical knowledge, but also to master the skills of applying the acquired knowledge in specific situations. Pharmacology is, first of all, an interdisciplinary subject, which results in an understanding of the drug's effects on the human body. The consequence of this is that students obtain the necessary theoretical basis for, agonistic or antagonistic effects of drugs on certain receptors in body tissues, the main biochemical pathways of interaction with relevant receptors, pharmacokinetics, drug metabolism, mechanisms of drug dependence and toxic effects of medicines, especially, taking into account the genetic variation of each person in his response to the drug.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/17240
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Фармакологія та МР)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
c226-230.pdf1,18 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь