|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/17270
|
Название: | Анкетування в системі засобів оволодіння українською мовою іноземними студентами |
Другие названия: | Questionnaires in the system of mastery tools in the ukrainian language by foreign students |
Авторы: | Кравченко, Юлія Володимирівна Гнатенко, Світлана Анатоліївна |
Ключевые слова: | анкетування ефективність навчання мовна адаптація національна культура традиції України форми і методи навчання продуктивність навчання survey effectiveness of training language adaptation national culture traditions of Ukraine forms and methods of training productivity of training |
Дата публикации: | 2022 |
Издатель: | Видавничий дім «Гельветика» |
Библиографическое описание: | Кравченко Ю. В. Анкетування в системі засобів оволодіння українською мовою іноземними студентами / Ю. В. Кравченко, С. А. Гнатенко // Інноваційна педагогіка. – 2022. –Вип. 50, Т. 1. - С. 92-95. - DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/2022/50.1.19. |
Аннотация: | У статті порушено коло питань, пов’язаних
із ефективністю вивчення та викладання
української мови як іноземної в Запорізькому державному медичному університеті.
Процес мовної інтеграції студентів, що
обрали Україну місцем навчання, є досить
складним і передбачає особливі методи
реалізації. Найважчим для іноземних студентів є початковий етап, упродовж якого
вони опановують абетку, вчаться читати
й писати, знайомляться із принципами складоподілу й наголошування слів, окремими
правилами орфографії тощо. Наступним
кроком є пояснення та усвідомлення семантики слів, розвиток навичок монологічного
й діалогічного мовлення (переважно в межах
соціально-побутової тематики), сприймання текстів на слух, утворення з поданих слів простих і складних речень. Викладач, добираючи матеріал, орієнтується
на завдання/вправи, спрямовані на збагачення словникового запасу іноземних студентів, і допомагає вільно висловлювати
думки українською. Крім класичних методів,
активно використовуються інтернет-ресурси (мультимедійні матеріали YouTube,
онлайн-курси, творчі й тестові завдання,
фото, ілюстрації, кросворди, брейн-ринги,
майстер-класи тощо), які сприяють активізації пізнавальної діяльності іноземних
студентів та забезпечують ефективність
засвоєння ними норм української мови. Продуктивність оволодіння українською як іноземною є більш результативною в поєднанні з виховним процесом (відвідування
вистав, концертів, музеїв, різноманітні екскурсії та майстер-класи), що є невід’ємною
частиною духовного збагачення студента,
дає певні знання з історії, національної
культури та традицій України. Під час
навчально-виховного процесу викладачами
кафедри використовується анкетування як
форма контролю. Вона допомагає виявити
слабкі та сильні сторони мовної адаптації
респондентів і сприяє пошуку оптимально
ефективних видів і методів викладання
української мови. This article deals with the problem related to
the effectiveness of studying and teaching the
Ukrainian language as a foreign language at
the Zaporizhia State Medical University. The
process of linguistic integration of students
who have chosen Ukraine as a place of study
is quite complex and requires special methods
of implementation. The most difficult for foreign
students is the initial stage, during which they
master the alphabet, learn to read and write,
get acquainted with the principles of syllable
division and accentuation of words, specific rules
of spelling, etc. The next step is to explain and
understand the semantics of words, develop
the skills of monologue and dialogic speech
(mainly within social and everyday topics),
listening to texts, forming simple and complex
sentences from the given words. The teacher
focuses on tasks/exercises aimed at enriching
the vocabulary of foreign students and helps
them express their thoughts freely in Ukrainian.
In addition to classical methods, Internet
resources (YouTube multimedia materials,
online courses, creative and test tasks, photos,
illustrations, crosswords, brain-rings, master
classes, etc.) are actively used, which contribute
to the activation of the cognitive activity of foreign
students and ensure the effectiveness of learning
them the norms of the Ukrainian language. The
productivity of mastering Ukrainian as a foreign
language is more effective in combination with
the educational process (visiting performances,
concerts, museums, various excursions and
master classes), which is an integral part of the
student’s spiritual enrichment, provides certain
knowledge of the history, national culture and
traditions of Ukraine. During the educational
process, teachers of the department use
questionnaires as a form of control. It helps to
identify the weak and strong aspects of language
adaptation of the respondents and helps to
find optimally effective types and methods of
teaching the Ukrainian language. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/17270 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Мовна підготовка)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|