|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. (Іноземні мови) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/17440
|
Название: | Роль медичної педагогіки у підготовці майбутніх фахівців галузі охорони здоров’я: зарубіжний досвід |
Другие названия: | Role of medical pedagogy in training future healthcare professionals: foreign experience |
Авторы: | Куліченко, Алла Костянтинівна Kulichenko, A. K. |
Ключевые слова: | медична освіта педагогіка медична педагогіка майбутні фахівці охорона здоров’я зарубіжний досвід medical education pedagogy medical pedagogy future specialists health care foreign experience |
Дата публикации: | 2022 |
Издатель: | Запоріжжя : КПУ |
Библиографическое описание: | Куліченко А. К. Роль медичної педагогіки у підготовці майбутніх фахівців галузі охорони здоров’я: зарубіжний досвід / А. К. Куліченко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. праць. – Запоріжжя : КПУ, 2022. - Вип. 81., Т.1. - С. 52–57. - DOI https://doi.org/10.32840/1992-5786.2022.81.8. |
Аннотация: | Статтю присвячено висвітленню ролі медичної педагогіки під час підготовки майбутніх фахівців
галузі охорони здоров’я у зарубіжних країнах.
З’ясовано, що у широкому значенні медична педагогіка є комплексним набором інструментів, засобів, моделей й стратегій для навчання медичному фаху. Застосування інноваційних технологій у
медичній педагогіці спрямоване на активну взаємодію та співпрацю між викладачами, студентами
та пацієнтами. Вказано, що у вузькому значенні під поняттям «медична педагогіка» розуміють навчання осіб з хронічними захворюваннями разом з особами, які мають рухові вади.
Визначено, що документування педагогічного досвіду професорсько-викладацького складу у наукових часописах є важливим не тільки для академічної спільноти, а й для студентів.
Описано практику залучення медичної педагогіки до навчальних планів у різних країнах світу. Так,
у 1970-х рр. Університет Монреаля (Канада) розробив і впровадив Програму базової підготовки з
медичної педагогіки, щоб змінити традиційну думку про те, що освітній процес має бути зосереджений на студентах, а не на викладачах. Крім того, програма мала на меті дати можливість учасникам
засвоїти наукові основи медичної освіти, опанувати особливості викладання та навчання, закріпити
знання та навички у щоденному викладанні. Формат навчання фокусувався на трьох етапах – розумінні, аналізі та застосуванні. У США активні спроби додати медичну педагогіку до навчальних програм у 1980-х роках ознаменували появу так званих «п’яти доктрин», зокрема підготовку кваліфікованих лікарів, високі стандарти допомоги, етичні форми допомоги, ефективну медичну допомогу,
встановлення доброзичливих міжособистісних відносин.
З’ясовано, що в Університеті Пенсільванії (США) реалізована освітня програма «Медична освіта»,
яка дає право здобути ступінь магістра. Гамбурзька медична школа Університету прикладних наук
(Німеччина) пропонує ступінь бакалавра медичної педагогіки з можливістю отримати ступінь магістра з подальшим викладанням, організацією та керуванням у галузі охорони здоров’я. The article highlights the role of medical pedagogy in training future healthcare professionals in foreign
countries.
In a broad sense, medical pedagogy is a comprehensive set of tools, means, models and strategies for
teaching the medical profession. Also, innovative technologies in medical pedagogy aim for active interaction
and cooperation between teachers, students, and patients. Besides, in a narrow sense, the term “medical
pedagogy” means the training of people with chronic diseases and those with mobility impairments.
The author shows that documenting the pedagogical experience of the teaching staff in scientific journals
is vital not only for academia but also for students.
The article describes the practice of involving medical pedagogy in curricula in different countries. Thus, in
the 1970s, the University of Montreal (Canada) evolved and implemented a Basic Training Program in Medical
Pedagogy to change the traditional view that the educational process should focus on students rather than
teachers. In addition, it aimed to enable participants to learn the scientific foundations of medical education,
master the peculiarities of teaching and learning, and consolidate knowledge and skills in daily teaching. On top
of that, the learning format focused on three stages: understanding, analysis, and application. In the USA,
active attempts to add medical pedagogy to curricula in the 1980s marked the emergence of the so-called “five
doctrines”, including the training of qualified physicians, high standards of care, ethical care, effective care, and
friendly interpersonal relationships.
Besides, the University of Pennsylvania (USA) has implemented an educational program “Medical
Education”, which gives the right to get a master’s degree. Finally, the Hamburg Medical School of the
University of Applied Sciences (Germany) offers a bachelor’s degree in medical pedagogy to earn a master’s
degree with further teaching, organization, and management in health care. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/17440 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Іноземні мови)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|