|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра соціальної медицини, громадського здоров’я, медичного та фармацевтичного права >
Наукові праці. (Соціальна медицина) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/18199
|
Название: | Теоретико-методологічні основи управління корупційними ризиками у діяльності органів влади |
Другие названия: | Theoretical and methodological basis of corruption risks management in the activities of governments |
Авторы: | Аніщенко, Михайло Анатолійович Anishchenko, M. A. |
Ключевые слова: | корупційні ризики запобігання корупції державне управління антикорупційні заходи теоретико-методологічні основи corruption risks corruption prevention state administration anti-corruption measures theoretical and methodological foundations |
Дата публикации: | 2022 |
Библиографическое описание: | Аніщенко М. Теоретико-методологічні основи управління корупційними ризиками у діяльності органів влади / М. Аніщенко // Наукові праці Міжрегіональної академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління. - 2022. - N 3. - С. 7-12. - https://doi.org/10.32689/2523-4625-2022-3(63)-1. |
Аннотация: | У статті розглядаються теоретико-методологічні основи державного управління корупційними ризиками.
В статті проаналізовано підходи до визначення теоретико-методологічних основ державного управління корупційними ризиками, що запропоновані вітчизняними та зарубіжними науковцями у галузі державного управління, а також з позицій вітчизняного та міжнародного антикорупційного законодавства. Встановлено, що
в системі протидії корупції основоположним є виявлення і мінімізація корупційних ризиків, умов і причин, що
супроводжують їх виникнення. Виявлено, що чинне антикорупційне законодавство України не встановлює сутність та значення понять «корупційний ризик» та «державне управління корупційними ризиками». Зроблено
висновок, що існуючі визначення характеризуються неодностайністю, їм бракує глибокого, різнобічного підходу
для відображення сутності, змісту. Запропоновано власне визначення терміну «корупційний ризик у системі
державного управління» як сукупності корупціогенних факторів (організаційних, правових, економічних, соціальних тощо), що закладені в системі державного управління і визначають можливість скоєння корупційного
правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією, створюючи небезпеку негативних наслідків для
життєво важливих інтересів особистості, суспільства, держави. Також наводиться авторське визначення
терміну «державне управління корупційними ризиками» як організаційно-виконавчої діяльності держави, спрямованої на виявлення й оцінку корупційних ризиків, а також розробку та реалізацію заходів з мінімізації впливу
ризиків під час здійснення публічної діяльності. Зазначені дефініції базуються на таких основоположних поняттях науки публічного управління як «корупція», «ризики», «корупційне правопорушення», «правопорушення,
пов’язане з корупцією», «державне управління». Обґрунтовано необхідність подальших наукових досліджень теоретико-методологічних основ не лише державного, а й загалом публічного управління корупційними ризиками з
метою мінімізації негативного впливу корупції на державу та суспільство в цілому. The article examines the theoretical and methodological foundations of state management of corruption risks. The
article analyzes the approaches to determining the theoretical and methodological foundations of state management
of corruption risks proposed by domestic and foreign scientists in the field of public administration, as well as from
the standpoint of domestic and international anti-corruption legislation. It has been established that the identification
and minimization of corruption risks, conditions and reasons accompanying their occurrence is fundamental in the
anti-corruption system. It was found that the current anti-corruption legislation of Ukraine does not establish the
essence and meaning of the concepts "corruption risk" and "state management of corruption risks". It was concluded
that the existing definitions are characterized by inconsistency, they lack a deep, versatile approach to reflect the
essence and content. Their own definitions of the terms are proposed: "corruption risk in the public administration
system is a set of corruptionogenic factors (organizational, legal, economic, social, etc.) that are embedded in the
public administration system and determine the possibility of committing a corruption offense or an offense related
to corruption, creating a danger negative consequences for the vital interests of the individual, society, and the state"
and "state management of corruption risks – the organizational and executive activity of the state, aimed at identifying
and assessing corruption risks, as well as the development and implementation of measures to minimize the impact
of risks during the implementation of public activities." These definitions are based on such fundamental concepts
of the science of public administration as "corruption", "risks", "corruption offence", "corruption-related offence",
"public administration". It is recommended to add them to the list of terms in Art. 1 of the Law of Ukraine "On
Prevention of Corruption" for unambiguous interpretation and application. The need for further scientific research
into the theoretical and methodological foundations of not only state, but also public corruption risk management in
general in order to minimize the negative impact of corruption on the state and society as a whole is justified. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/18199 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Соціальна медицина)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|