|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра гістології, цитології та ембріології >
Наукові праці. (Гістологія, цитологія) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/18755
|
Название: | Запровадження європейських стандартів вищої освіти в Україні: принципи академічної доброчесності в освітньо-науковому просторі ЗДМУ |
Другие названия: | Introduction of European standards of higher education in Ukraine: principles of academic integrity in the educational and scientific space ZSMU |
Авторы: | Федосєєва, Ольга Віталіївна Євтушенко, Валентина Михайлівна Фуклева, Лариса Анатоліївна Зідрашко, Галина Анатоліївна Громоковська, Тетяна Сергіївна Fedoseeva, O. V. Yevtushenko, V. M. Fukleva, L. A. Zidrashko, G. A. Gromokovska, T. S. |
Ключевые слова: | академічна доброчесність здобувачі освіти професорсько-викладацький склад університет academic integrity students teaching staff university |
Дата публикации: | 2022 |
Библиографическое описание: | Запровадження європейських стандартів вищої освіти в Україні: принципи академічної доброчесності в освітньо-науковому просторі ЗДМУ / О. В. Федосєєва, В. М. Євтушенко, Л. А. Фуклева, Г. А. Зідрашко, Т. С. Громоковська // Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. - 2022. - Т. 89, Вип. II. - С. 69-78. - https://doi.org/10.38014/osvita.2022.89.06. |
Аннотация: | Глибокі трансформації національної системи вищої
освіти є результатом дії сукупності різноманітних чинників.
Процес створення суспільства знань ставить сферу вищої
освіти в центр не лише розвитку фундаментальної та прикладної
науки, формування майбутніх соціальних та професійних еліт,
він робить її в цілому відповідальною за інтерпретацію,
розповсюдження та використання нового знання. Етика вищої
школи, цінності, що лежать в основі її наукової та освітньої
діяльності, принципи та правила взаємовідносин в кожному
навчальному закладі, у викладацьких колективах, у
взаємостосунках зі студентами є основою здатності академічної
корпорації до дієвої саморегуляції та спроможності задовольнити
запит суспільства. Таким чином усвідомлений моральний вибір,
турбота про репутацію стають одним з основних механізмів
внутрішньої саморегуляції професійної спільноти, визначають її
етичні пріоритети, розстановку сил та логіку професійних
комунікацій. Академічна доброчесність, як певний суспільний
ідеал, має протидіяти надмірній комерціалізації університетів, їх
інтенсивній бюрократизації, які руйнують не лише спроможність
виконати свою соціальну місію, але й логіку їх існування.
Порушення принципів академічної взаємодії, підрив
корпоративної солідарності і довіри, скорочення професійного
залучення, низька зацікавленість в активній діяльності
академічної спільноти — все це стає наслідком обмеженості
автономності академічного простору. Діяльність академічного
співтовариства може бути ефективною тільки в тому випадку,
якщо вона спирається на певний комплекс цінностей, які
об`єднають дуже різних осіб в одну команду і надають сенсу
їхній спільній діяльності. Академічна чесність в цій ситуації
суттєво впливає на формування спільних підходів до організації
праці, визначення посадових компетенцій та довіри, процедур
прийняття рішень, сприйняття та розв`язання конфліктів тощо.
В статті наведені принципові засади та досвід впровадження
академічної доброчесності в освітньо-науковому просторі
Запорізького державного медичного університету в рамках
реалізації європейських стандартів закладів вищої освіти в
Україні. The profound transformations of the national higher education
system are the result of a combination of various factors. The
process of creating a knowledge society puts the field of higher
education at the center not only of the development of basic and
applied science, the formation of future social and professional
elites, it makes it generally responsible for the interpretation, dissemination
and use of new knowledge. The ethics of higher education,
the values that underlie its scientific and educational activities, the
principles and rules of relationships in each institution, in teaching
staff, in relationships with students are the basis of the academic
corporation’s ability to effectively self-regulate and meet society’s
demand. Thus, conscious moral choice, concern for reputation
become one of the main mechanisms of internal self-regulation of
the professional community, determine its ethical priorities, balance
of power and logic of professional communications. Academic integrity,
as a certain social ideal, must counteract the excessive commercialization
of universities, their intensive bureaucratization, which
destroys not only the ability to fulfill their social mission, but also the
logic of their existence. Violation of the principles of academic interaction,
undermining of corporate solidarity and trust, reduction of
professional involvement, low interest in the active work of the academic
community - all this is a consequence of the limited autonomy
of the academic space. The activities of the academic community
can be effective only if it is based on a certain set of values that unite
very different people into one team and give meaning to their joint
activities. Academic honesty in this situation significantly affects the
formation of common approaches to the organization of work, the
definition of job competencies and trust, decision-making procedures,
perception and resolution of conflicts, and so on. The article
presents the basic principles and experience of implementing academic
integrity in the educational and scientific space of Zaporizhia
State Medical University in the framework of the implementation of
European standards of higher education institutions in Ukraine. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/18755 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (УЕФ та фарм. технології ННІПО) Наукові праці. (Гістологія, цитологія)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|