|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра фізичної реабілітації, спортивної медицини, фізичного виховання і здоров’я >
Наукові праці. (Фізична реабілітація) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/18806
|
Название: | Типологія станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного закладу вищої освіти |
Другие названия: | Typology of states of mental exhaustion in junior medical students |
Авторы: | Єфіменко, Сергій Олегович Yefimenko, S. O. |
Ключевые слова: | психічне виснаження емоційне вигоряння дезадаптація студенти психотерапія mental exhaustion emotional burnout maladaptation students psychotherapy |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Єфіменко С. О. Типологія станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного закладу вищої освіти / С. О. Єфіменко // Український вісник психоневрології. - 2023. - Т. 31, N 1. - С. 26-29. - https://doi.org/10.36927/2079-0325-V31-is1-2023-3. |
Аннотация: | Незважаючи на велику кількість наукових робіт, що присвячені темі психічних порушень у студентської молоді, питання структурно-динамічних особливостей та клінічного
поліморфізму цих станів розкрито недостатньо.
Мета: на підґрунті аналізу клініко-психопатологічних та патопсихологічних особливостей
станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного закладу вищої освіти
(ЗВО) сформувати їх типологію та встановити структурно-динамічні особливості.
Методи, що були використані: клініко-психопатологічний, патопсихологічний та клініко-
статистичний.
За результатами проведеного клініко-психопатологічного та патопсихологічного аналізу
станів психічного виснаження у представників сформованого контингенту студентів молодших курсів медичного ЗВО визначено декілька клінічних варіантів досліджуваного явища.
Зокрема, було виокремлено дезадаптивний, конфронтаційний, демотиваційний, гіперанксіозний та соматоформний варіанти стану психічного виснаження. У студентів першого року
навчання найтиповішими були дезадаптивний та гіперанксіозний варіанти — 11 (25,0 %)
та 15 (31,1 %) студентів відповідно; у студентів другого року навчання — конфронтаційний
та демотиваційний — 16 (33,3 %) та 14 (29,2 %) студентів відповідно; у студентів третього року
навчання — конфронтаційний, демотиваційний та гіперанксіозний варіанти — 20 (26,7 %),
25 (33,3 %) та 15 (20,0 %) студентів відповідно.
Виявлено типологію станів психічного виснаження у студентів молодших курсів медичного
ЗВО, виокремлено та описано п’ять клінічних варіантів досліджуваного явища. Встановлено,
що патоґенез виявлених варіантів психічного виснаження відображується у їх клінічному
наповненні та інтимно пов’язаний із особистісними характеристиками студентів. Despite a significant number of scientific works devoted to the topic of mental disorders
in students, the issue of structural-dynamic features and clinical polymorphism of these conditions
is not sufficiently disclosed.
Purpose: based on the analysis of clinical-psychopathological and pathopsychological features
of states of mental exhaustion in junior medical students, to form their typology and establish
structural-dynamic features.
Methods that were used: clinical-psychopathological, pathopsychological and clinical-statistical.
According to the results of the clinical-psychopathological and pathopsychological analysis
of the states of mental exhaustion, several clinical variants of the phenomenon under study were
identified in representatives of the formed contingent of junior medical students. In particular,
maladaptive, confrontational, demotivational, hyperanxious and somatoform variants of the state
of mental exhaustion were identified. For the first year students, the most typical were maladaptive
and hyperanxious variants — 11 (25.0 %) and 15 (31.1 %) students, respectively; for the second
year students — confrontational and demotivational — 16 (33.3 %) and 14 (29.2 %) students,
respectively; for the third year students — confrontational, demotivational and hyperanxious
variants — 20 (26.7 %), 25 (33.3 %) and 15 (20.0 %) students, respectively.
A typology of states of mental exhaustion in junior medical students was revealed, five clinical
variants of the phenomenon under study were identified and described. It has been established
that the pathogenesis of the identified variants of mental exhaustion is reflected in their clinical
content and intimately related to the personal characteristics of students. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/18806 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Фізична реабілітація)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|