|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра медичної фізики, біофізики та вищої математики >
Наукові праці. (Медичної фізики) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19475
|
Название: | Формування ціннісних орієнтацій у системі вищої освіти |
Другие названия: | Formation of value orientations in the system of higher education |
Авторы: | Мурзіна, Олена Анатоліївна Мирошниченко, В. О. Каблуков, Андрій Олександрович Костенко, І. О. Murzina, O. A. Myroshnychenko, V. O. Kablukov, A. O. Kostenko, I. A. |
Ключевые слова: | ціннісні орієнтації педагогічна аксіологія ціннісно-смислова сфера аксіосфера духовні цінності аксіологічний орієнтир освітнє середовище компетентнісний підхід технологічний підхід формування value orientations pedagogical axiology value-semantic sphere axiospheres spiritual values axiological orientation educational environment competence-based approach technological approach formation |
Дата публикации: | 2019 |
Библиографическое описание: | Формування ціннісних орієнтацій у системі вищої освіти / О. А. Мурзіна, В. О. Мирошниченко, А. О. Каблуков, І. О. Костенко // Науковий вісник Дніпропетровського державного університету внутрішніх справ. - 2019. - N 1. - С. 67-72. - https://doi.org/10.31733/2078-3566-2019-1-67-72. |
Аннотация: | Розглянуто питання впливу ціннісних орієнтацій на забезпечення кращого засвоєння
майбутніми юристами загальнонаукових, фундаментальних та спеціалізованих знань. Визначено
поняття аксіосфери майбутнього юриста. Надано рекомендації щодо використання таких науково-
педагогічних підходів у навчанні, які сприятимуть фаховій підготовці юристів. The article deals with the problem of formation of
professional values orientations of future lawyers in the process of professional training. It is determined
that value orientations influence the level of activity and the quality of professional achievements of the
individual; they largely determine the effectiveness of professional activity, characterize the settings and
relation of the person to the profession and determine to what extent the creative attitude towards it
develops. Professional values "call" for identification with professional tasks and requirements of the
legal profession. They also develop individual readiness for achievement and optimal use of their own
potential of opportunities.
Also defined the concept of the future of the lawyer axioms - these are value orientations, values,
installation, focus on legal activities. In the axioms of future lawyers, we included: key values; sociocultural;
professional values; personal structure of value orientations.
On the basis of theoretical analysis the perspectives of use in the pedagogical process of legal
education of axiological, competence and technological methodological approaches are substantiated.
At the same time, the axiological approach provides methodological support for the formation of
understanding of the importance of human and professional values in future lawyers, the programming of
their future legal activity in the professional environment, communicative tolerance, the development of
professional value orientations for successful professional activities.
Competency approach makes it possible to construct an educational process on the basis of
accurate understanding of the final learning effects, operationalized through identified and proven
diagnostic tools, which measure not only the amount of recorded in the memory of a set of professional
knowledge, but also the availability of professional qualities, the possibility of their actualization and
mobilization under time of real professional activity.
Technological approach provides certain guarantees of achievement of the goal and allows to rely
on certain stages of preparation, their binding, logic and continuity in the system of formation of value
orientations of future lawyers. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19475 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Медична інформатика) Наукові праці. (Медичної фізики)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|