DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19587

Название: Теоретичні засади формування професійної ідентичності іноземних фахівців із медицини в ЗВО України
Другие названия: On the issue of foreign students' identity formation during their studies at higher education institutions
Авторы: Рагріна, Жанна Михайлівна
Репетун, Альона Костянтинівна
Ragrina, Zh. M.
Repetun, A. K.
Ключевые слова: ідентичність
соціальна ідентичність
професійна ідентичність
іноземні студенти
«неадекватна» ідентичність
самокатегоріїзація
фахова освіта
identity
social identity
professional identity
foreign students
"inadequate" identity
self-categorisation
professional education
Дата публикации: 2023
Библиографическое описание: Рагріна Ж. М. Теоретичні засади формування професійної ідентичності іноземних фахівців із медицини в ЗВО України / Ж. М. Рагріна, А. К. Репетун // Педагогічні науки: теорія та практика. - 2023. - N 1. - С. 111-116. - https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-1-16.
Аннотация: Актуальність вибраної теми дослідження полягає у необхідності виокремлення низки соціологічних особливостей становлення професійної ідентичності майбутніх іноземних фахівців із медицини. У статті висвітлено визначення та підходи до розуміння понять «ідентичність», «професійна ідентичність» майбутніх іноземних фахівців із медицини під час навчання в закладах вищої освіти України. Розглянуто концепції і зміст означених понять у працях вітчизняних та зарубіжних дослідників. Зазначено, що професійна ідентичність є результатом професійної соціалізації та контрольованого процесу становлення іноземного студента під час навчання в українському медичному закладі вищої освіти та розуміння себе як майбутнього професіонала. Наголошено, що поняття «професійна ідентичність» безпосередньо пов’язане з поняттям «соціальна ідентичність» та зумовлюється ним. Охарактеризовано процес становлення професійної ідентичності як складного і багатокомпонентного поняття, у якому зосереджені соціальні, мотиваційні та ціннісні чинники, взаємозв’язок яких забезпечує орієнтацію в професійному виборі та становленні особистості як компетентного фахівця. Наголошено, що професійна освіта у цьому процесі посідає одне з провідних місць. Описано, що професійна ідентичність майбутніх іноземних фахівців із медицини є результатом соціалізації та контрольованого процесу ставлення в людині уособлення себе як професіонала. Доведено, що професійна ідентичність тісно пов’язана з груповою ідентичністю (категоризацією), яка відображає не лише приналежність індивіда до конкретної спільноти, а й свідчить про усвідомлення ним тотожності з учасниками цієї групи, визнання її філософії, норм і правил. Розглянуто процес професійної діяльності як основу становлення професійної ідентичності майбутніх іноземних фахівців із медицини. Наголошено, що під час цих процесів характерне виникнення кризових ситуацій, що може стати імпульсом для професійного зростання та розвитку або ж, навпаки, призводити до виникнення «негативної» ідентичності та кризи. Запропоновано шляхи уникнення або полегшення перебігу кризових ситуацій під час становлення професійної ідентичності майбутніх іноземних фахівців із медицини. The relevance of the chosen research topic lies in the need to identify a number of sociological features of the formation of professional identity of future foreign medical specialists. The article describes the definitions and approaches to understanding the concepts of "identity" and "professional identity" of future foreign medical specialists during their studies at Ukrainian higher education institutions. The concepts and content of these concepts in the works of domestic and foreign researchers are considered. The authors notes that professional identity is the result of professional socialisation and a controlled process of formation of a foreign student while studying at a Ukrainian medical university and understanding himself as a future professional. The authors underline that the concept of "professional identity" is directly related to the concept of "social identity" and is determined by it. The authors characterise the process of formation of professional identity as a complex and multicomponent concept, which concentrates social, motivational and value factors, the interrelation of which provides orientation in professional choice and formation of a personality as a competent specialist. The authors emphasise that professional education occupies one of the leading places in this process. The authors describe that the professional identity of future foreign medical specialists is the result of socialisation and a controlled process of personification of oneself as a professional. It has been proved that professional identity is closely related to group identity (categorisation), which reflects not only the individual's belonging to a particular community, but also indicates that he or she is aware of the identity with the members of this group, recognising its philosophy, norms, and rules. The process of professional activity is considered as the basis for the formation of the professional identity of future foreign medical specialists. The authors emphasise that these processes are characterised by the emergence of crisis situations, which can become an impetus for professional growth and development or, conversely, lead to the emergence of a "negative" identity and crisis. Ways to avoid or alleviate crisis situations during the formation of the professional identity of future foreign medical specialists are proposed.
Описание: Рагріна Ж. М. - orcid.org/0000-0002-7823-5630; Репетун А. К. - orcid.org/0000-0001-6777-5087.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19587
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Мовна підготовка)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
с11-116.pdf382,17 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь