|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19587
|
Название: | Теоретичні засади формування професійної ідентичності іноземних фахівців із медицини в ЗВО України |
Другие названия: | On the issue of foreign students' identity formation during their studies at higher education institutions |
Авторы: | Рагріна, Жанна Михайлівна Репетун, Альона Костянтинівна Ragrina, Zh. M. Repetun, A. K. |
Ключевые слова: | ідентичність соціальна ідентичність професійна ідентичність іноземні студенти «неадекватна» ідентичність самокатегоріїзація фахова освіта identity social identity professional identity foreign students "inadequate" identity self-categorisation professional education |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Рагріна Ж. М. Теоретичні засади формування професійної ідентичності іноземних фахівців із медицини в ЗВО України / Ж. М. Рагріна, А. К. Репетун // Педагогічні науки: теорія та практика. - 2023. - N 1. - С. 111-116. - https://doi.org/10.26661/2786-5622-2023-1-16. |
Аннотация: | Актуальність вибраної теми дослідження полягає у необхідності
виокремлення низки соціологічних особливостей становлення професійної
ідентичності майбутніх іноземних фахівців із медицини. У статті висвітлено
визначення та підходи до розуміння понять «ідентичність», «професійна
ідентичність» майбутніх іноземних фахівців із медицини під час навчання в
закладах вищої освіти України. Розглянуто концепції і зміст означених понять
у працях вітчизняних та зарубіжних дослідників. Зазначено, що професійна
ідентичність є результатом професійної соціалізації та контрольованого
процесу становлення іноземного студента під час навчання в українському
медичному закладі вищої освіти та розуміння себе як майбутнього
професіонала. Наголошено, що поняття «професійна ідентичність»
безпосередньо пов’язане з поняттям «соціальна ідентичність» та зумовлюється
ним. Охарактеризовано процес становлення професійної ідентичності як
складного і багатокомпонентного поняття, у якому зосереджені соціальні,
мотиваційні та ціннісні чинники, взаємозв’язок яких забезпечує орієнтацію в
професійному виборі та становленні особистості як компетентного фахівця.
Наголошено, що професійна освіта у цьому процесі посідає одне з провідних
місць. Описано, що професійна ідентичність майбутніх іноземних фахівців із
медицини є результатом соціалізації та контрольованого процесу ставлення
в людині уособлення себе як професіонала. Доведено, що професійна
ідентичність тісно пов’язана з груповою ідентичністю (категоризацією), яка
відображає не лише приналежність індивіда до конкретної спільноти, а й
свідчить про усвідомлення ним тотожності з учасниками цієї групи, визнання
її філософії, норм і правил. Розглянуто процес професійної діяльності як
основу становлення професійної ідентичності майбутніх іноземних фахівців
із медицини. Наголошено, що під час цих процесів характерне виникнення
кризових ситуацій, що може стати імпульсом для професійного зростання
та розвитку або ж, навпаки, призводити до виникнення «негативної»
ідентичності та кризи. Запропоновано шляхи уникнення або полегшення
перебігу кризових ситуацій під час становлення професійної ідентичності
майбутніх іноземних фахівців із медицини. The relevance of the chosen research topic lies in the need to identify a
number of sociological features of the formation of professional identity of
future foreign medical specialists. The article describes the definitions and
approaches to understanding the concepts of "identity" and "professional
identity" of future foreign medical specialists during their studies at Ukrainian
higher education institutions. The concepts and content of these concepts in
the works of domestic and foreign researchers are considered. The authors
notes that professional identity is the result of professional socialisation
and a controlled process of formation of a foreign student while studying
at a Ukrainian medical university and understanding himself as a future
professional. The authors underline that the concept of "professional identity"
is directly related to the concept of "social identity" and is determined by it.
The authors characterise the process of formation of professional identity
as a complex and multicomponent concept, which concentrates social,
motivational and value factors, the interrelation of which provides orientation
in professional choice and formation of a personality as a competent specialist.
The authors emphasise that professional education occupies one of the leading
places in this process. The authors describe that the professional identity of
future foreign medical specialists is the result of socialisation and a controlled
process of personification of oneself as a professional. It has been proved that
professional identity is closely related to group identity (categorisation), which
reflects not only the individual's belonging to a particular community, but also
indicates that he or she is aware of the identity with the members of this group,
recognising its philosophy, norms, and rules. The process of professional
activity is considered as the basis for the formation of the professional
identity of future foreign medical specialists. The authors emphasise that these
processes are characterised by the emergence of crisis situations, which can
become an impetus for professional growth and development or, conversely,
lead to the emergence of a "negative" identity and crisis. Ways to avoid or
alleviate crisis situations during the formation of the professional identity of
future foreign medical specialists are proposed. |
Описание: | Рагріна Ж. М. - orcid.org/0000-0002-7823-5630;
Репетун А. К. - orcid.org/0000-0001-6777-5087. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19587 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Мовна підготовка)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|