|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра культурології та українознавства >
Наукові праці. (Культурологія) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19715
|
Название: | Музикалізація "Ноктюрну b-moll" Ю. Косача та "Спраги музики" В. Петрова (Домонтовича) |
Другие названия: | Musicalization of the novel “Nocturne b-moll” by Y. Kosach and “Thirst for music” by V. Petrov (Domontovych) |
Авторы: | Звягіна, Ганна Олександрівна Потоцька, Олена Іванівна Zviahina, H. O. Pototska, O. I. |
Ключевые слова: | музикалізація ноктюрн потік свідомості непряма мова невласне пряма мова musicalization nocturne stream of consciousness indirect speech improper direct speech |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Звягіна Г. О. Музикалізація "Ноктюрну b-moll" Ю. Косача та "Спраги музики" В. Петрова (Домонтовича) / Г. О. Звягіна, О. І. Потоцька // Наукові записки Національного університету "Острозька академія". Філологія. - 2023. - Вип. 17. - С. 118-121. - https://doi.org/10.25264/2519-2558-2023-17(85)-118-121. |
Аннотация: | Стаття присвячена дослідженню явища музикалізації двох новел: “Ноктюрн b-moll” Ю. Косача та “Спрага музики”
В. Петрова
(Домонтовича). Відзначено, що обидва досліджені автори стали засновниками мистецького українського руху
(МУРу). Це організація українських письменників-емігрантів, заснована у Німеччині 1945 року. Мала проза, що переважала
у згаданий період, відрізнялася різноманітністю тем і художніх прийомів. Завдяки порівняльному аспекту визначено спільні та
відмінні
модерні тенденції. Серед них фрагментарність, розщеплення світу на зорові, у тому числі кольорові, графічні та запахові
відчуття. Відзначена фіксація героями окремих деталей інтер’єру, одягу, зовнішності інших персонажів; метод кінонапливу.
Серед лінгвістичних особливостей зустрічаємо у новелі Косача пряму мову та невласне пряму мову. У новелі Домонтовича переважає непряма мова. Приділено увагу визначенню джерел музичності творів зазначених авторів. Виділено способи відображення
музики у творах. Розглянуті новели Косача та Домонтовича мають органічне поєднання музично-теоретичних позицій із поглядами письменників на літературу. Тенденція до музикалізації відображена у назві; у фрагментах, що інтерпретують слухання
чи виконання музики, використано запозичені елементи “музичності” (у Домонтовича) та певному підтексті. У Косача музика
формує дійсність, заміняє слова та вчинки, а також виражає емоції. Зроблено висновок, що однаковим в обох авторів є постійне
обговорення музики. Зазначено ставлення до неї як чогось священного, сакрального, незбагненного до кінця людьми. The article is devoted to the musicalization of the novel “Nocturne b-moll” by Y. Kosach and “Thirst for Music” by V. Petrov (Domontovych).
It was noted that both the studied authors became the founders of the Artistic Ukrainian Movement (MUR). This is an organization of Ukrainian
émigré writers, founded in Germany in 1945. Small prose, which prevailed in the mentioned period, was distinguished by a variety of themes
and writer techniques. Common and distinctive modern trends are defined using the comparative aspect. For example, fragmentation, the
splitting the world into visual sensations, including color, graphic and olfactory, fixation by the characters of individual details of the interior,
clothing, and appearance of other characters, film coating method. Among the linguistic features, we find direct speech and improper direct
speech in Kosach novel, and indirect speech in Domontovych novel. Attention is paid to determining the sources of musicality of the works of
the specified authors. Ways of displaying music in works are highlighted. The considered novels of Kosach and Domontovych have an organic
combination of musical and theoretical positions with the views of the writers on literature. The tendency towards musicalization is reflected in
the title, borrowed elements of “musicality” are used in fragments interpreting listening or performing music (in Domontovych) and a certain
subtext. For Kosach, music shapes reality, replaces words and actions, expresses emotions. It was concluded that the constant discussion of
music is the same in both authors. The authors treat it as something sacred, completely incomprehensible to people. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19715 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Гістологія, цитологія) Наукові праці. (Культурологія)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|