DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра патологічної фізіології з курсом нормальної фізіології >
Наукові праці. (Патологічна фізіологія) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19830

Название: Application of the problem-based learning (PBL) methodology in the study of pathophysiology as a theoretical basis for the formation of clinical thinking
Авторы: Vasylenko, G. V.
Василенко, Гліб Володимирович
Ключевые слова: pathophysiology
clinical thinking
treatment tactics
basic link
simulation-based education
pharmacotherapy
disease prevention
small groups of students
Дата публикации: 2023
Издатель: Chicago : BoScience Publisher
Библиографическое описание: Vasylenko G. V. Application of the problem-based learning (PBL) methodology in the study of pathophysiology as a theoretical basis for the formation of clinical thinking / G. V. Vasylenko // Modern research in science and education : Proceedings of I International Scientific and Practical Conference Chicago, USA, 14-16 September 2023. - Chicago : BoScience Publisher, 2023. - P. 41-50.
Аннотация: Clinical thinking is an important aspect of medical education that reflects a doctor's ability to make decisions and diagnoses. Clinical thinking allows you to make both logical and non-standard decisions in clinical practice and look at the diagnosis from different angles, that is, to make decisions under conditions of uncertainty.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19830
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Патологічна фізіологія)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
c41-50.pdf769,47 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь