DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. (Іноземні мови) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19999

Название: Critical analysis of leadership theories in scientific discourse
Авторы: Porada, O.
Kulichenko, А. K.
Порада, О.
Куліченко, Алла Костянтинівна
Ключевые слова: leader
leadership
leadership theories
six dimensions
character
characteristics
people practices
institutional practices
context
outcomes
лідер
лідерство
теорії лідерства
шість вимірів
характер
характеристики
людська поведінка
інституційна практика
контекст
результати
Дата публикации: 2023
Библиографическое описание: Porada O. Critical analysis of leadership theories in scientific discourse / O. Porada, А. Kulichenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2023. - N 1. - С. 342-352. - https://doi.org/10.24139/2312-5993/2023.01/342-352.
Аннотация: This article provides a critical analysis of leadership theories within the realm of scientific discourse. It explores the concept of leadership, which involves setting objectives and mobilizing the collective energy of individuals. Besides, this endeavour inherently incorporates power dynamics and the inherent risk of corruption. However, effective leadership is the capacity to influence individuals in contributing to group objectives. Both traditional and contemporary leadership theories are discussed, classifying them into universal theories and contingency theories, while acknowledging the importance of cultural values and recognizing the limitations of theories formulated in North America. Furthermore, the article emphasizes a holistic framework known as Ethical and Effective Leadership (EEL) that encompasses six key dimensions: character, characteristics, people practices, organizational practices, contextual factors, and outcomes. Лідерство є здатністю впливати, керувати та надихати окремих осіб або групи працювати разом для досягнення спільних цілей. Це також комплексний процес, де особа в ролі лідера приймає позицію впливу та відповідальності, мотивує та направляє інших у певному напрямі. Метою статті є критичний аналіз різних теорій лідерства у межах наукового дискурсу. У дослідженні автори використали такі методи: аналіз, синтез, узагальнення та систематизацію – для розгляду науково-педагогічних джерел. Крім того, метод структурного та логічного аналізу застосовано для виявлення та дослідження характеристик лідерства. З’ясовано, що проаналізовані джерела пропонують різні погляди на лідерство. Так, лідерство передбачає встановлення цілей і активізацію енергії, яка сприяє розвитку влади та надає потенціал для корупції. Водночас ефективне лідерство є здатністю впливати на людей, щоб вони сприяли досягненню групових цілей. Розглянуто традиційні та сучасні теорії лідерства, розподіляючи їх на універсальні теорії та теорії непередбачених обставин, і визнаючи необхідність розгляду культурних цінностей та обмежень теорій, розроблених у Північній Америці. Визначено, що існує комплексна модель етичного та ефективного лідерства, яка охоплює шість вимірів: характер, характеристики, поведінку людей, інституційну практику, контекст і результати.
Описание: Kulichenko A. K. - ОRCID ID: 0000-0003-1469-3816
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19999
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Іноземні мови)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Порада-Куліченко.pdf967,83 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь