|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. (Іноземні мови) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19999
|
Название: | Critical analysis of leadership theories in scientific discourse |
Авторы: | Porada, O. Kulichenko, А. K. Порада, О. Куліченко, Алла Костянтинівна |
Ключевые слова: | leader leadership leadership theories six dimensions character characteristics people practices institutional practices context outcomes лідер лідерство теорії лідерства шість вимірів характер характеристики людська поведінка інституційна практика контекст результати |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Porada O. Critical analysis of leadership theories in scientific discourse / O. Porada, А. Kulichenko // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2023. - N 1. - С. 342-352. - https://doi.org/10.24139/2312-5993/2023.01/342-352. |
Аннотация: | This article provides a critical analysis of leadership theories within the realm of
scientific discourse. It explores the concept of leadership, which involves setting objectives
and mobilizing the collective energy of individuals. Besides, this endeavour inherently
incorporates power dynamics and the inherent risk of corruption. However, effective
leadership is the capacity to influence individuals in contributing to group objectives. Both
traditional and contemporary leadership theories are discussed, classifying them into
universal theories and contingency theories, while acknowledging the importance of
cultural values and recognizing the limitations of theories formulated in North America.
Furthermore, the article emphasizes a holistic framework known as Ethical and Effective
Leadership (EEL) that encompasses six key dimensions: character, characteristics, people
practices, organizational practices, contextual factors, and outcomes. Лідерство є здатністю впливати, керувати та надихати окремих осіб
або групи працювати разом для досягнення спільних цілей. Це також
комплексний процес, де особа в ролі лідера приймає позицію впливу та
відповідальності, мотивує та направляє інших у певному напрямі.
Метою статті є критичний аналіз різних теорій лідерства у межах
наукового дискурсу. У дослідженні автори використали такі методи: аналіз,
синтез, узагальнення та систематизацію – для розгляду науково-педагогічних
джерел. Крім того, метод структурного та логічного аналізу застосовано для
виявлення та дослідження характеристик лідерства.
З’ясовано, що проаналізовані джерела пропонують різні погляди на
лідерство. Так, лідерство передбачає встановлення цілей і активізацію енергії, яка
сприяє розвитку влади та надає потенціал для корупції. Водночас ефективне
лідерство є здатністю впливати на людей, щоб вони сприяли досягненню
групових цілей. Розглянуто традиційні та сучасні теорії лідерства, розподіляючи їх
на універсальні теорії та теорії непередбачених обставин, і визнаючи
необхідність розгляду культурних цінностей та обмежень теорій, розроблених у
Північній Америці. Визначено, що існує комплексна модель етичного та
ефективного лідерства, яка охоплює шість вимірів: характер, характеристики,
поведінку людей, інституційну практику, контекст і результати. |
Описание: | Kulichenko A. K. - ОRCID ID: 0000-0003-1469-3816 |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/19999 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Іноземні мови)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|