|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра культурології та українознавства >
Наукові праці. (Культурологія) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20047
|
Название: | Вивчення дієслівних форм на заняттях з "Української мови як іноземної": основні труднощі і шляхи їх подолання |
Другие названия: | Learning verb forms in “Ukrainian as a foreign language”lessons: main difficulties and ways to overcome them |
Авторы: | Федько, Ольга Юріївна Fedko, O. |
Ключевые слова: | граматична компетентність система часів дієслова предикативність навчальна платформа ігрові технології grammatical competence verb tense system predicativeness educational platform game technologies |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Федько О. Вивчення дієслівних форм на заняттях з "Української мови як іноземної": основні труднощі і шляхи їх подолання / О. Федько // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту імені Івана Франка. - Дрогобич : Гельветика, 2023. - Т. 2, Вип. 67. - С. 345-350. - https://doi.org/10.24919/2308-4863/67-2-51/ |
Аннотация: | У статті здійснено спробу висвітлити основні труднощі вивчення дієслівних форм англомовними студентами та шляхи їх подолання (з наведенням зразків різнорівневих завдань). Теоретичні засади методики викладання
системи часів в українській мові розроблені у працях таких науковців, як О. Ачилова, З. Мацюк, Р. Монастирська,
О. Новак, К. Перинець, О. Присяжна, М. Руденко, А. Царук, Л. Шеремета, І. Юзвяк та ін. Необхідність засвоєння
граматичних форм дієслова вже на початковому етапі зумовлена предикативною функцією цієї частини мови у
більшості простих речень. Традиційно першими вводяться початкові форми дієслів та система закінчень теперішнього часу, оскільки це дає змогу будувати власні висловлювання про різні аспекти щоденного життя. У розвідці обґрунтовано необхідність зіставлення синтаксичних структур в українській мові і Present Simple (зокрема
додавання –s/es для третьої особи) для розуміння особливості вживання особових закінчень англомовними студентами, а також проведення паралелей у використанні інфінітивних форм у складених дієслівних присудках.
Введення форм теперішнього часу має відбуватися поступово і послідовно, щоб забезпечити розуміння принципу дієвідмінювання і запам’ятовування випадків, ускладнених чергуваннями. Наголошено на необхідності систематизації граматичної теми та вказано вдалі зразки таблиць і додатків у навчально-методичних виданнях.
Особливу увагу звернуто на складність розрізнення форм доконаного і недоконаного виду, запропоновано зразок
зведеної таблиці для узагальнення знань і наведено приклад вправи, що ілюструє різницю у значенні дієслів різного виду.
Складність засвоєння системи часів української мови англомовними студентами та необхідність постійно
повторювати вивчену систему закінчень і розширювати словниковий запас новими дієслова (які можуть мати
граматичні особливості) зумовлює актуальність подальших методичних розробок. У статті розкрито потенціал навчальної платформи Memrise і Wordwall в урізноманітненні форм роботи при вивченні граматичних форм
дієслова і ефективність ігрових технологій. The article attempts to highlight the main difficulties of learning verb forms by English-speaking students and ways
to overcome them (with examples of tasks of different levels). The theoretical foundations of the methodology of teaching
the tense system in the Ukrainian language were developed in the works of such scientists as O. Achylova, Z. Matsiuk,
R. Monastyrska, O. Novak, K. Perynets, O. Prysiazhna, M. Rudenko, A. Tsaruk, L. Sheremeta, I. Yuzviak and others.
The need to learn the grammatical forms of the verb already at the initial stage is determined by the predicative function
of this part of speech in most simple sentences. Traditionally, the infinitive forms of verbs and the system of present tense
endings are introduced first, as this allows building of your own statements about various aspects of daily life. The research
substantiates the need to compare syntactic structures in the Ukrainian language and the Present Simple (in particular,
the addition of –s/es for the third person) in order to help English-speaking students understand the peculiarities of the
use of personal endings, as well as drawing parallels in the use of infinitive forms in compound verb predicates.
The introduction of present tense forms should be gradual and consistent in order to ensure understanding of the
principle of conjugation and memorization of cases complicated by alternations. The need to systematize the grammatical
topic is emphasized and successful examples of tables and appendices in educational and methodical publications are indicated. Particular attention is paid to the difficulty of distinguishing between the perfect and imperfect forms, a sample
summary table is offered for generalizing of information, and an example of an exercise illustrating the difference in the
meaning of verbs of different forms is given.
The difficulty of learning the system of tenses of the Ukrainian language by English-speaking students and the need
to constantly repeat the learned system of endings and expand the vocabulary with new verbs (which may have irregular
grammatical features) determine the relevance of further methodological researches. The article reveals the potential of
the educational platform Memrise and Wordwall in diversifying the task forms in studying of the verb grammatical forms
and the effectiveness of game technologies. |
Описание: | orcid.org/0000-0002-2993-9471 |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20047 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Культурологія)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|