|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра культурології та українознавства >
Наукові праці. (Культурологія) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20048
|
Название: | Основні труднощі при вивченні/викладанні української та польської мови як іноземної |
Другие названия: | Main difficulties in studying/teaching ukrainian and polish as a foreign language |
Авторы: | Федько, Ольга Юріївна Fedko, O. |
Ключевые слова: | українська мова як іноземна польська мова як іноземна методика компетентність інноваційні технології Ukrainian as foreign language Polish as foreign language methodics competence innovative technologies |
Дата публикации: | 2022 |
Библиографическое описание: | Федько О. Основні труднощі при вивченні/викладанні української та польської мови як іноземної / О. Федько // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвуз. зб. наук. пр. молодих вчених Дрогобицького держ. пед. ун-ту імені Івана Франка. - Дрогобич : Гельветика, 2022. - Т. 2, Вип. 58. - С. 359-365. - https://doi.org/10.24919/2308-4863/58-2-51. |
Аннотация: | У статті розглядаються проблеми викладання та вивчення польської та української мов як іноземних.
Стаття дає загальне уявлення про найпоширеніші труднощі у процесі вивчення цих слов’янських мов та шляхи
їх подолання, тому актуальність дослідження зумовлена необхідністю надання методичної підтримки викладачам-початківцям. Мета статті – на основі наявних навчально-методичних розробок запропонувати шляхи формування різноманітних компетентностей (читання, граматики, письма, говоріння). Виявлено спільні та відмінні
методичні труднощі у навчанні української та польської мов слов’яно- та англомовних студентів. Проведено
огляд наявних підручників; наголошено на необхідності використання додаткового матеріалу для вдосконалення
різноманітних навичок (у тому числі використання інноваційних технологій), наведено окремі приклади мовних
ігор, завдань для вікторин та на культурологічні теми.
У розвідці названо фактори, які ускладнюють вивчення/викладання української та польської мов як іноземних
(мовна інтерференція, особливості флексійних мов, недоопрацювання учнями матеріалу), та запропоновано шляхи
і методи вдосконалення навчального процесу (врахування індивідуальних потреб учня або групи, залучення додаткового матеріалу, заохочення до самостійної роботи, підвищення мотивації за допомогою мовних ігор і творчих
завдань). Вказано на особливу складність таких завдань, як відмінювання та написання власного висловлювання.
На підставі аналізу найпоширеніших методичних труднощів (пов’язаних із фонетичними, лексичними, граматичними, синтаксичними, соціокультурними особливостями) обгрунтовано необхідність творчого використання наявних матеріалів і створення власного навчально-методичного комплексу відповідно до цілей навчання. The article deals with the problems of teaching and learning Polish and Ukrainian as a foreign language. The article
gives the general idea about the most frequent difficulties in the process of learning those Slavic languages and the ways to
overcome them, so the relevance of the study is determined by necessity to provide the methodological support for beginners.
The purpose of the article is to offer ways of formation of various competences (reading, grammar, writing, speaking) on
the basis of the available methodological and methodical works. The common and different methodological difficulties in
teaching Ukrainian and Polish languages for Slavic and English-speaking students are revealed. The review of available
textbooks is done; the necessity of use of additional material for improvement of various skills is specified (including the use
of innovative technologies), some examples of language games, tasks for quizzes and cultural topics are provided.
Problems that arise in the process of learning / teaching Ukrainian and Polish as a foreign language have common
causes (language interference, peculiarities of inflectional languages, under-processing of the material by students) and
solutions (taking into account the individual needs of the student or group, involving additional material, encouraging
independent work, increasing motivation with the help of language games and creative tasks). Conjugation tasks and
writing are usually the most difficult for students.
Overcoming difficulties (related to phonetic, lexical, grammatical, syntactic, sociocultural features) requires the
creative use of available materials and the creation of one's own educational and methodological complex in accordance
with the learning goals. |
Описание: | orcid.org/0000-0002-2993-9471 |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20048 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Культурологія)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|