|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20556
|
Название: | Особливості організації дистанційного навчання української мови як іноземної |
Другие названия: | Peculiarities of organising distance learning in ukrainian as a foreign language |
Авторы: | Гейченко, Катерина Іванівна Цупікова, Олена Анатоліївна Geichenko, K. I. Tsupikova, O. A. |
Ключевые слова: | українська мова як іноземна іноземні студенти дистанційне навчання синхронне й асинхронне онлайн-заняття Ukrainian as foreign language foreign students distance learning synchronous and asynchronous online classes |
Дата публикации: | 2024 |
Библиографическое описание: | Гейченко К. І. Особливості організації дистанційного навчання української мови як іноземної / К. І. Гейченко, О. А. Цупікова // Педагогічні науки: теорія та практика. - 2024. - N 1. - С. 15-20. - https://doi.org/10.26661/2786-5622-2024-1-02. |
Аннотация: | Повномасштабна озброєна агресія спричинила значні зміни в системі
освіти. У складних умовах воєнного стану перехід на дистанційне
навчання дозволив відновити освітній процес і продовжити безпечно
здобувати вищу освіту в Україні іноземним студентам незалежно від
місця їх перебування.
У статті маємо на меті дослідити особливості організації дистанційного
навчання української мови як іноземної в умовах сьогодення.
Розглянуто складнощі та відмінності викладання мови в дистанційному
форматі порівняно з іншими дисциплінами гуманітарного профілю.
Наголошено на важливості та необхідності комунікативної практики, яка
є обов’язковою для отримання якісного результату.
Проаналізовано позитивні аспекти (віддалений глобальний доступ,
розмаїтість ресурсів і навчальних матеріалів тощо) і труднощі (технічні
обмеження учасників, часовий пояс, ослаблення невербальної підтримки
тощо) дистанційної освіти, які виникають під час викладання української
мови як іноземної. Підкреслено, що онлайн-навчання підвищує вимоги
до всіх учасників навчального процесу, активізує розвиток самостійної
роботи у студентів і розширює компетенції викладача.
Зазначено, що дистанційний формат може здійснюватися в синхронному
й асинхронному режимах. Доведено, що найбільш ефективною формою
дистанційного навчання під час вивчення української мови як іноземної
є синхронне онлайн-заняття. Охарактеризовано його особливості
в порівнянні із традиційним очним заняттям, виділено переваги та
недоліки, окреслено вимоги до викладачів і студентів.
Висвітлено особливості асинхронного формату навчання, можливості,
які надає цей формат, і недоліки. The full-scale aggression has resulted in significant changes within the
education system. In the complex conditions of martial law, the transition to
mandatory distance learning has facilitated the restoration of the educational
process and ensured the safe continuation of higher education in Ukraine for
foreign students, regardless of their place of residence.
The article is intended to investigate the peculiarities of arranging distance
learning of Ukrainian as a foreign language within a foreign language
environment under the current conditions.
The complexities and distinctions of teaching language in a distance format
compared to other humanities disciplines are considered. The emphasis is
placed on the importance and necessity of communicative practice, which is
essential for achieving a quality outcome. The positive aspects (remote global
access, diversity of resources and teaching materials, etc.) and challenges
(technical limitations of participants, time zone differences, weakening of nonverbal
support, etc.) of distance education that arise when teaching Ukrainian
as a foreign language are analyzed. It is underscored that online learning raises
the standards for all participants in the educational process, enhances students’
independent work, and expands the competencies of a teacher.
It is emphasized that the distance format can be executed through synchronous
and asynchronous modalities. The research has demonstrated that synchronous
online learning represents the most effective modality for distance education
when studying Ukrainian as a foreign language. Its features in comparison with
traditional classroom instruction are described, advantages and disadvantages
are highlighted, and requirements for teachers and students are outlined. The
peculiarities of the asynchronous learning format, the opportunities it provides,
and its drawbacks are highlighted.
The analysis of distance learning of Ukrainian as a foreign language has substantiated its productivity and potential. Currently, the online format
stands as a worthy alternative to traditional classroom instruction, ensuring a
continuous (and, in times of war, safe) educational process. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20556 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Мовна підготовка)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|