|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра соціальної медицини, громадського здоров’я, медичного та фармацевтичного права >
Наукові праці. (Соціальна медицина) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20615
|
Название: | Інституціоналізація державної антикорупційної політики на підприємствах, установах та організаціях сфери охорони здоров’я |
Другие названия: | Institutionalization of state anti-corruption policy at enterprises, institutions and organizations in the healthcare sphere |
Авторы: | Аніщенко, Михайло Анатолійович |
Ключевые слова: | уповноважені з питань запобігання корупції антикорупційна політика підпорядкування конфлікт інтересів критерії оцінювання скоординована взаємодія commissioners for the prevention of corruption anti-corruption policy subordination conflict of interests evaluation criteria coordinated interaction |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Аніщенко М. А. Інституціоналізація державної антикорупційної політики на підприємствах, установах та організаціях сфери охорони здоров’я / М. А. Аніщенко // Публічне управління і адміністрування в Україні. - 2023. - N 35. - С. 7-12. - https://doi.org/10.32782/pma2663-5240-2023.35.1. |
Аннотация: | У статті проаналізовано організаційно-правові аспекти забезпечення уповноваженими
з питань запобігання корупції антикорупційної політики на підприємствах, установах
та організаціях сфери охорони здоров’я. Констатовано, що протидія корупції – досить
складний за структурою та сутністю
процес, реалізація якого потребує якісної й
ефективної роботи відповідних суб’єктів.
Визначено сутність поняття «суб’єкт
державної антикорупційної політики», їх
основні групи, здійснено характеристику
«антикорупційних» інститутів. Обґрунтовано, що ефективна взаємодія спеціальних
суб’єктів антикорупційної політики – передумова забезпечення цілісності системи під
час внутрішньої та міжсистемної взаємодії.
З’ясовано історію становлення інституту
уповноваженого з питань запобігання корупції. Проаналізовано основні законодавчі та
нормативно-розпорядчі акти, які регулюють діяльність у даному напрямі. Обґрунтовано, що уповноважені підрозділи (особи)
сфери охорони здоров’я є первинною ланкою
антикорупційної інфраструктури і покликані допомагати керівникам, іншим працівникам даної галузі. Визначено їх основні
форми, принципи та ключові завдання.
Проаналізовано особливості дотримання в
закладах охорони здоров’я вимог Розділу V
Закону України «Про запобігання корупції» у
частині, що стосується запобігання та врегулювання конфлікту інтересів. Розглянуто
позитивну практику діяльності уповноважених з питань запобігання та виявлення
корупції Державної служби з лікарських засобів та контролю за наркотиками. Окреслено
проблематику у діяльності уповноважених з
питань запобігання корупції: недотримання
принципу незалежності уповноваженої особи
з питань запобігання корупції в закладах
охорони здоров’я; неврегулювання на законодавчому рівні процедури дотримання антикорупційної політики в приватних закладах
охорони здоров’я; відсутність критеріїв оцінювання діяльності уповноважених. Надано
пропозиції щодо удосконалення даного
напряму діяльності. The article analyzes the organizational and legal
aspects of ensuring anti-corruption policy by the
commissioners for the prevention of corruption
at enterprises, institutions and organizations
in the field of health care. It was established
that countering corruption is a rather complex
process in terms of structure and essence, the
implementation of which requires high-quality
and effective work of the relevant entities. The
essence of the concept of "subject of state anticorruption
policy", their main groups, and the
characteristics of "anti-corruption" institutions
were determined. It is substantiated that the
effective interaction of special subjects of anticorruption
policy is a prerequisite for ensuring
the integrity of the system during internal
and inter-system interaction. The history of
the establishment of the institution of the
Commissioner for the Prevention of Corruption
has been clarified. The main legislative and
regulatory acts that regulate activities in this
area have been analyzed. It is substantiated
that the authorized units (individuals) of the
health care sector are the primary link of the
anti-corruption infrastructure and are called to
help managers and other workers in this field.
Their main forms, principles and key tasks
are defined. The peculiarities of compliance in
health care institutions with the requirements of
Section V of the Law of Ukraine "On Prevention
of Corruption" in the part related to the prevention
and settlement of conflicts of interest have been
analyzed. The positive practice of the activities
of the commissioners for the prevention and
detection of corruption of the State Service
for Medicinal Products and Drug Control was
considered. The problems in the activities of
the authorized persons for the prevention of
corruption are outlined: non-compliance with
the principle of independence of the person
authorized for the prevention of corruption in
health care institutions; non-regulation at the
legislative level of the procedure for compliance
with the anti-corruption policy in private health
care institutions; lack of criteria for evaluating
the activities of authorized representatives.
Suggestions for improving this area of activity
have been provided. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20615 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Соціальна медицина)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|