|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра соціальної медицини, громадського здоров’я, медичного та фармацевтичного права >
Наукові праці. (Соціальна медицина) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20616
|
Название: | Основні чинники корупційних ризиків в процесі реалізації права на освіту у сфері охорони здоров'я |
Другие названия: | Main factors of corruption risks in the process of realization of the right to education in the sphere of healthcare |
Авторы: | Аніщенко, Михайло Анатолійович Anishchenko, M. A. |
Ключевые слова: | корупція основні чинники корупційних ризиків корупційні ризики сфера освіти охорона здоров’я corruption the main factors of corruption risks corruption risks the sphere of education healthcare |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Аніщенко М. А. Основні чинники корупційних ризиків в процесі реалізації права на освіту у сфері охорони здоров'я / М. А. Аніщенко // Держава та регіони. - 2023. - N 3. - С. 12-19. - (Публічне управління і адміністрування). - https://doi.org/10.32782/1813-3401.2023.3.2. |
Аннотация: | Стаття присвячена визначенню сутності та переліку основних чинників корупційних
ризиків в процесі реалізації права на освіту у сфері охорони здоров’я. Обґрунтована актуальність теми, що полягає у небезпеці, яку привносить корупція при отриманні якісної освіти у сфері охорони здоров’я. Корупція у даній галузі сприяє появі некваліфікованих медичних
кадрів, що у наслідку може становити загрозу надання якісної медичної допомоги. Для того,
щоб запобігти такій ситуації, маємо визначити основні чинники корупційних ризиків та самі
корупційні ризики у сфері освіти, які будуть становити основу для формування антикорупційного законодавства. Нормативно-правова база у свою чергу буде визначати деталізовані кроки боротьби із такими корупційними ризиками. Встановлено, що чинне законодавство
не містить визначення терміну «чинники корупційних ризиків». Тому на підставі дефініції
даного терміносполучення у недіючих нормативно-правових актах, в яких, ми вважаємо,
було повно і чітко сформульовано дане визначення, та з урахуванням специфіки реалізації
права на освіту у сфері охорони здоров’я була сформована наступна дефініція: «Чинники
корупційних ризиків в процесі реалізації права на освіту у сфері охорони здоров’я – це умови
та причини, що заохочують (стимулюють), викликають або дозволяють скоєння посадовою особою, викладачем, науковим співробітником, здобувачем освіти у галузі отримання
фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти у сфері охорони
здоров’я діянь, які можуть призвести до вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією». З урахуванням даної дефініції визначено перелік основних
чинників корупційних ризиків у сфері освіти, якими є недостатнє фінансування сфери освіти як один із головних факторів; психологічний, ментальний чинник; низький рівень правової культури; знецінення вищої освіти; недосконалість антикорупційного законодавства. У
висновку вказано на успішне напрацювання державної влади, яке полягає у формуванні антикорупційної нормативної бази, що наразі спирається на викорінення таких чинників, як психологічний, ментальний та низький рівень правової культури. Проведена велика аналітична
робота у виявленні корупційних ризиків, деталізації їх чинників. Що стосується фінансового та матеріального чинника, який становить одну з найбільших загроз появі й існуванні
корупційних ризиків, вказано на важливість врахування такого фактору для формування
антикорупційного законодавства та забезпечення великої кількості видатків з бюджету на
сферу освіти в Україні. The article is devoted to determining the essence and list of the main factors of corruption risks
in the process of realizing the right to education in the field of healthcare. The relevance of the topic
is justified by the danger of corruption in obtaining quality education in healthcare. Corruption in this
field contributes to the emergence of non-highly qualified medical personnel, which as a result may
pose a threat to the provision of quality medical care. To prevent such a situation, the article proposes
identifying the main factors of corruption risks and corruption risks themselves in education, which
will be the basis for the formation of anti-corruption legislation. The normative and legal base will
determine the detailed steps to combat such corruption risks. It was established that the current legislation
does not contain a definition of the term “factors of corruption risks”. Therefore, on the basis
of the characterization of this combination of terms in the invalid legal acts, in which, we consider,
this definition was fully and clearly formulated, and taking into account the specifics of the realization
of the right to education in the field of healthcare, the following definition was formed: “The factors of
corruption risks in the realization of the right to education in the healthcare sector are the conditions
and reasons that encourage (stimulate), cause or allow a public official, teacher, researcher, student
in the field of obtaining vocational higher, professional (vocational-technical) and higher education
in the healthcare sector to commit actions that may lead to a corrupt offense or an offense related
to corruption”. Taking into account this definition, a list of the main factors of corruption risks in the
field of education is determined, including insufficient financing of the field of education, as one of the
main factors; psychological, mentality factor; low level of legal culture; devaluation of higher education;
imperfection of anti-corruption legislation. The conclusion states that the state authorities have
successfully worked on the formation of an anti-corruption regulatory framework, which currently
aims to eliminate such factors as psychological, mental, and low level of legal culture. Extensive
analytical work was carried out in identifying corruption risks and detailing their factors. However,
not enough attention has been paid to the main – financial and material factor, which is one of the
biggest threats to the emergence and existence of corruption risks. The importance of taking such
a factor into account for the formation of anti-corruption legislation and ensuring a high amount of
budget expenditures for educational sector in Ukraine is indicated. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20616 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Соціальна медицина)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|