DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра соціальної медицини, громадського здоров’я, медичного та фармацевтичного права >
Наукові праці. (Соціальна медицина) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20616

Название: Основні чинники корупційних ризиків в процесі реалізації права на освіту у сфері охорони здоров'я
Другие названия: Main factors of corruption risks in the process of realization of the right to education in the sphere of healthcare
Авторы: Аніщенко, Михайло Анатолійович
Anishchenko, M. A.
Ключевые слова: корупція
основні чинники корупційних ризиків
корупційні ризики
сфера освіти
охорона здоров’я
corruption
the main factors of corruption risks
corruption risks
the sphere of education
healthcare
Дата публикации: 2023
Библиографическое описание: Аніщенко М. А. Основні чинники корупційних ризиків в процесі реалізації права на освіту у сфері охорони здоров'я / М. А. Аніщенко // Держава та регіони. - 2023. - N 3. - С. 12-19. - (Публічне управління і адміністрування). - https://doi.org/10.32782/1813-3401.2023.3.2.
Аннотация: Стаття присвячена визначенню сутності та переліку основних чинників корупційних ризиків в процесі реалізації права на освіту у сфері охорони здоров’я. Обґрунтована актуальність теми, що полягає у небезпеці, яку привносить корупція при отриманні якісної освіти у сфері охорони здоров’я. Корупція у даній галузі сприяє появі некваліфікованих медичних кадрів, що у наслідку може становити загрозу надання якісної медичної допомоги. Для того, щоб запобігти такій ситуації, маємо визначити основні чинники корупційних ризиків та самі корупційні ризики у сфері освіти, які будуть становити основу для формування антикорупційного законодавства. Нормативно-правова база у свою чергу буде визначати деталізовані кроки боротьби із такими корупційними ризиками. Встановлено, що чинне законодавство не містить визначення терміну «чинники корупційних ризиків». Тому на підставі дефініції даного терміносполучення у недіючих нормативно-правових актах, в яких, ми вважаємо, було повно і чітко сформульовано дане визначення, та з урахуванням специфіки реалізації права на освіту у сфері охорони здоров’я була сформована наступна дефініція: «Чинники корупційних ризиків в процесі реалізації права на освіту у сфері охорони здоров’я – це умови та причини, що заохочують (стимулюють), викликають або дозволяють скоєння посадовою особою, викладачем, науковим співробітником, здобувачем освіти у галузі отримання фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти у сфері охорони здоров’я діянь, які можуть призвести до вчинення корупційного правопорушення чи правопорушення, пов’язаного з корупцією». З урахуванням даної дефініції визначено перелік основних чинників корупційних ризиків у сфері освіти, якими є недостатнє фінансування сфери освіти як один із головних факторів; психологічний, ментальний чинник; низький рівень правової культури; знецінення вищої освіти; недосконалість антикорупційного законодавства. У висновку вказано на успішне напрацювання державної влади, яке полягає у формуванні антикорупційної нормативної бази, що наразі спирається на викорінення таких чинників, як психологічний, ментальний та низький рівень правової культури. Проведена велика аналітична робота у виявленні корупційних ризиків, деталізації їх чинників. Що стосується фінансового та матеріального чинника, який становить одну з найбільших загроз появі й існуванні корупційних ризиків, вказано на важливість врахування такого фактору для формування антикорупційного законодавства та забезпечення великої кількості видатків з бюджету на сферу освіти в Україні. The article is devoted to determining the essence and list of the main factors of corruption risks in the process of realizing the right to education in the field of healthcare. The relevance of the topic is justified by the danger of corruption in obtaining quality education in healthcare. Corruption in this field contributes to the emergence of non-highly qualified medical personnel, which as a result may pose a threat to the provision of quality medical care. To prevent such a situation, the article proposes identifying the main factors of corruption risks and corruption risks themselves in education, which will be the basis for the formation of anti-corruption legislation. The normative and legal base will determine the detailed steps to combat such corruption risks. It was established that the current legislation does not contain a definition of the term “factors of corruption risks”. Therefore, on the basis of the characterization of this combination of terms in the invalid legal acts, in which, we consider, this definition was fully and clearly formulated, and taking into account the specifics of the realization of the right to education in the field of healthcare, the following definition was formed: “The factors of corruption risks in the realization of the right to education in the healthcare sector are the conditions and reasons that encourage (stimulate), cause or allow a public official, teacher, researcher, student in the field of obtaining vocational higher, professional (vocational-technical) and higher education in the healthcare sector to commit actions that may lead to a corrupt offense or an offense related to corruption”. Taking into account this definition, a list of the main factors of corruption risks in the field of education is determined, including insufficient financing of the field of education, as one of the main factors; psychological, mentality factor; low level of legal culture; devaluation of higher education; imperfection of anti-corruption legislation. The conclusion states that the state authorities have successfully worked on the formation of an anti-corruption regulatory framework, which currently aims to eliminate such factors as psychological, mental, and low level of legal culture. Extensive analytical work was carried out in identifying corruption risks and detailing their factors. However, not enough attention has been paid to the main – financial and material factor, which is one of the biggest threats to the emergence and existence of corruption risks. The importance of taking such a factor into account for the formation of anti-corruption legislation and ensuring a high amount of budget expenditures for educational sector in Ukraine is indicated.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20616
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Соціальна медицина)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
Основні чинники корупційних.pdf454,99 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь