|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра медичної фізики, біофізики та вищої математики >
Наукові праці. (Медичної фізики) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20897
|
Название: | Професійна мотивація студентів як фактор інтеграції фундаментальних і клінічних навчальних дисциплін вищої медичної освіти |
Другие названия: | Professional motivation of students as a factor for integrating fundamental and clinical disciplines in higher medical education |
Авторы: | Мельнікова, Оксана Зенонівна Іванченко, Олена Зенонівна Лур'є, Костянтин Ігорович Мікаєлян, Геннадій Ромеович Melnikova, O. Z. Ivanchenko, O. Z. Lurie, K. I. Michaelian, G. R. |
Ключевые слова: | професійна мотивація фундаментальні (природничі) дисципліни медична та біологічна фізика professional motivation fundamental (natural) disciplines medical and biological physics |
Дата публикации: | 2024 |
Библиографическое описание: | Професійна мотивація студентів як фактор інтеграції фундаментальних і клінічних навчальних дисциплін вищої медичної освіти / О. З. Мельнікова, О. З. Іванченко, К. І. Лур’є, Г. Р. Мікаєлян // Актуальні проблеми сучасної медицини. - 2024. - Т. 24, Вип. 2. - С. 235-240. - https://doi.org/10.31718/2077–1096.24.2.235. |
Аннотация: | Представлена стаття присвячена актуальній проблемі медичної освіти – інтеграції фундаментальних і клінічних дисциплін. У зв’язку з великими темпами науково-технічного прогресу професіоналізм сучасних лікарів у великій мірі залежить від їх природничо-наукової підготовки, яка здійснюється на перших курсах медичних університетів. Важливу роль у ній має медична та біологічна фізика,
інтеграція якої у медичну освіту утруднена складним змістом дисципліни, яку студенти мають засвоїти на початкових етапах навчання, та відсутністю розуміння першокурсниками зв’язків між фізикою, математикою та медициною. У статті представлений досвід, як їх можна продемонструвати при вивченні медичної та біологічною фізики на прикладі створення рентгенівського
комп’ютерного томографу, що може служити одним із засобів професійної мотивації студентів
для найкращого оволодіння фундаментальними науками. Показано, що на заняттях з дисципліни
необхідно використовувати природничі знання, отримані студентами у школі, посилаючись на відповідні підручники з фізики, біології, хімії, та на їх основі вирішувати завдання, які повинні стати базовими, фундаментальними для подальшого клінічного використання. На прикладі теми практичного заняття «Фізичні основи рентгенодіагностики і рентгенотерапії» продемонстровано, що основною його задачею має бути розгляд тих властивостей рентгенівського випромінювання, які
дозволяють його застосовувати в різних областях медицині, а основну увагу приділити принципам
отримання рентгенівських зображень в реографії, флюорографії і комп’ютерній томографії. Показано, що професійній мотивації студентів сприяють організація наукового гуртка з біофізики, особливо, відвідування університетської клініки й тренінгового центру університету, що надає приклади практичного використання теоретичних знань студентів. У статті наголошується, що інтеграція фундаментальних і клінічних дисциплін на основі професійної мотивації має проводитись з
дотриманням таких педагогічних принципів навчання, як науковість, наступність і послідовність. This article addresses the pressing issue of medical education: the integration of fundamental and clinical
disciplines. Given the rapid pace of scientific and technological advancements, the professionalism of
modern doctors largely relies on their natural and scientific training, which begins in the early stages of
medical university education. Medical and biological physics play an important role in this training, but
integrating them into medical education is challenging due to the complexity of the discipline's content, which
students must grasp at the outset of their education, and the lack of understanding among first-year students
about the connections between physics, mathematics, and medicine.
The article discusses various approaches to teaching medical and biological physics, focusing on creating
professional motivation among students to master fundamental sciences. It highlights the example of
designing an X-ray computed tomography (CT) scanner as a means of motivating students to excel in their
studies. The importance of leveraging students' prior knowledge from school textbooks on physics, biology,
and chemistry to solve tasks fundamental to clinical practice is emphasized. Using the practical lesson topic
“Physical foundations of X-ray diagnostics and X-ray therapy” as an example, the article demonstrates the
need to focus on the properties of X-ray radiation relevant to medical applications, such as rheography,
fluorography, and CT scans. Professional motivation is further enhanced through activities like participating
in a biophysics scientific circle and visiting university clinics and training centers, where students can witness
the practical application of their theoretical knowledge. The article underscores the importance of integrating
fundamental and clinical disciplines while adhering to pedagogical principles such as scientific rigor,
continuity, and consistency. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/20897 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Медицина катастроф) Наукові праці. (Медичної фізики)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|