|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра фізичної реабілітації, спортивної медицини, фізичного виховання і здоров’я >
Наукові праці. (Фізична реабілітація) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/21248
|
Название: | Здоров’язбережувальні фізкультурно-оздоровчі компетентності як важлива умова забезпечення та поширення високого рівня громадського здоров’я |
Другие названия: | Health-preserving physical culture and wellness competences as an important condition for ensuring and spreading a high level of public health (methodological aspects) |
Авторы: | Гурєєва, А. М. Приходько, В. В. Шевяков, О. В. Чернігівська, С. А. Вілянський, В. М. Черепок, Олександр Олексійович Hurieieva, A. M. Prykhodko, V. V. Sheviakov, O. V. Chernihivska, S. A. Vilianskyi, V. M. Cherepok, O. O. |
Ключевые слова: | громадське здоров’я фізичне виховання посилення освітнього компонента фізичного виховання здоров’язбережувальні компетентності будівництво власного здоров’я public health physical education physical education and training health-preserving competencies building one’s own health |
Дата публикации: | 2024 |
Издатель: | Запорізький державний медико-фармацевтичний університет |
Библиографическое описание: | Здоров’язбережувальні фізкультурно-оздоровчі компетентності як важлива умова забезпечення та поширення високого рівня громадського здоров’я / А. М. Гурєєва, В. В. Приходько, О. В. Шевяков, С. А. Чернігівська, В. М. Вілянський, О. О. Черепок // Актуальні питання фармацевтичної і медичної науки та практики. - 2024. - Т. 17, №3(46). – С. 273-281. - DOI: 10.14739/2409-2932.2024.3.312912. |
Аннотация: | Мета роботи – обґрунтувати доцільність і місце здоров’язбережувальних фізкультурно-оздоровчих компетентностей особи як
умови забезпечення та поширення високого рівня громадського здоров’я в Україні.
Матеріали і методи. Дослідження організовано в Придніпровській державній академії фізичної культури і спорту, Українському
державному університеті науки і технологій, Національному технічному університеті «Дніпровська політехніка» (м. Дніпро) і Запорізькому державному медико-фармацевтичному університеті. Використали такі методи теоретичного дослідження: вивчення
й узагальнення даних вітчизняних і закордонних офіційних джерел, наукової літератури, а також методи абстрагування, аналізу
та синтезу, індукції та дедукції.
Результати. Концептуальні засади та дидактична технологія фізкультурної освіти непрофесійної спрямованості людини (НпФО) з
акцентом на посилення загальнокультурної складової освітнього компоненту «Фізичне виховання» у вищій школі спрямовані на
ліквідацію недоліків, що вже є. Забезпечена педагогічною технологією НпФО сприяє формуванню оптимального стану здоров’я.
Система дієвих педагогічних механізмів НпФО істотно відрізняється від надання інформації про здоров’я, що є предметом вивчення
сучасної валеології. В цьому контексті актуальним є розвиток концептуальних напрямів творчої валеології як підтримки творчості
особи у безпечному впливі на здоров’я, а саме формування в закладах вищої освіти засадничих знань про здоров’я. The aim of the work is to reveal the need and place of health-preserving physical culture and wellness competencies of a person as a
condition for ensuring and spreading a high level of public health in Ukraine.
Material and methods. The study was organized at the Dnipro State Academy of Physical Culture and Sports, the Ukrainian State University
of Science and Technology, the National Technical University “Dnipro Polytechnic” (all in Dnipro) and the Zaporizhzhia State Medical and
Pharmaceutical University. The used methods of theoretical research were: study and generalization of data from domestic and foreign
official and literary sources, as well as abstraction, analysis and synthesis, induction and deduction.
Results. Conceptual principles and didactic technology of physical education of a non-professional physical education (NpPhE), with an
emphasis on strengthening the general cultural component of the educational component “Physical education” in higher education, aimed
at eliminating existing shortcomings. Provided with pedagogical technology, NpPhE contributes to the formation of the building blocks of
one’s own health. And the system of effective pedagogical mechanisms of NpPhE is significantly different from the provision of information
about health, which is the subject of modern valeology. In this context, the development of conceptual directions of creative valeology is
relevant, as a means of supporting a person’s creativity in a safe effect on health. Namely, the formation in institutions of higher education
of the builders of their own health. |
Описание: | Черепок О. О. - ORCID ID: 0000-0002-4722-5181 |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/21248 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Фізична реабілітація)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|