IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра медичної фізики, біофізики та вищої математики >
Наукові праці. (Медичної фізики) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/21657
|
Название: | Формування медіакомпетентності майбутніх лікарів у процесі доклінічної професійної підготовки: психолого-педагогічні умови |
Другие названия: | Formation of media competence of future doctors in the process of preclinical professional training: psychological and pedagogical conditions |
Авторы: | Мурзіна, Олена Анатоліївна Murzina, O. A. |
Ключевые слова: | доклінічна підготовка медіакомпетентність медіакомпетентність лікаря педагогічні умови психолого-педагогічні умови media competence media competence of the doctor pedagogical conditions preclinical professional training psychological and pedagogical conditions |
Дата публикации: | 2024 |
Библиографическое описание: | Мурзіна О. Формування медіакомпетентності майбутніх лікарів у процесі доклінічної професійної підготовки: психолого-педагогічні умови / О. А. Мурзіна // Неперервна професійна освіта: теорія і практика. - 2024. - N 4. - С. 47-54. - (Педагогічні науки). - https://doi.org/10.28925/2412-0774.2024.4. |
Аннотация: | У статті теоретично обґрунтовано психолого-педагогічні умови формування медіакомпетентності майбутніх лікарів у процесі доклінічної професійної підготовки в медичному університеті. Наголошено, що для реалізації процесу формування медіакомпетентності в майбутніх лікарів необхідно створити відповідні психолого-педагогічні умови. Випадково вибрані умови не можуть істотно вплинути на ефективність функціонування досліджуваного процесу, тому необхідний закономірний вибір комплексу психолого-педагогічних умов, що враховує методологічні і теоретичні основи педагогічного дослідження. Під психолого-педагогічними умовами формування медіакомпетентності майбутніх лікарів у процесі доклінічної професійної підготовки у медичному університеті розуміємо сукупність внутрішніх особливостей особистості студента й зовнішніх обставин освітнього процесу та медіасередовища, які спрямовані на формування медіакомпетентності. Визначено та обґрунтовано психолого-педагогічні умови формування медіакомпетентності майбутніх лікарів на етапі доклінічної професійної підготовки у медичному університеті: мотивація майбутніх лікарів до оволодіння медіакомпетентністю, медіазнаннями та медіаграмотністю; створення медіасередовища університету; оптимізація аудиторної та позаудиторної навчальної взаємодії учасників освітнього процесу через створення медіасередовища та її насичення інтерактивними і медіатехнологіями; використання медіаконтенту як з медіасередовища університету, так і з зовнішнього медіапростору для створення власного медіапродукту і його застосовування в навчанні та майбутній професійній діяльності; постійне застосування медіаджерел у процесі цифрової підготовки. Зазначені психолого-педагогічні умови формування медіакомпетентності майбутніх лікарів є системою, що включає самостійні компоненти, які можуть бути використані в процесі доклінічної професійної підготовки в медичному університеті та сприяють ефективному формуванню усіх компонентів медіакомпетентності майбутніх лікарів. The article theoretically substantiates the psychological and pedagogical conditions for the formation of media competence of future doctors in the process of preclinical professional training at the medical university. It is necessary to create appropriate psychological and pedagogical conditions to implement the process of forming media competence of future doctors in preclinical professional training at the medical university. Randomly selected conditions cannot significantly affect the effectiveness of the researched process, therefore a natural selection of a complex of psychological and pedagogical conditions is necessary, taking into account the methodological and theoretical basis of pedagogical research. By psychological and pedagogical conditions of the formation of media competence of future doctors in the process of preclinical professional training at the medical university we mean the complex of student’s personal characteristics and external circumstances of the educational process and the media environment that are aimed at the formation of media competence of future doctors in the process of preclinical professional training at the medical university. The psychological and pedagogical conditions for the formation of media competence of future doctors at the stage of preclinical professional training at the medical university are defined and substantiated: motivation of future doctors to master media competence, media knowledge and media literacy; creation of the media environment of the university; optimization of classroom and extracurricular educational interaction of participants in the educational process through the media environment creation including interactive media technologies; the use of media content both from the media environment of the university and the media space to create one’s own media product and apply it in education and future professional activities; constant use of media sources in the process of digital training. The specified psychological and pedagogical conditions for the formation of media competence of future doctors form the system that includes independent components that can be used in the process of preclinical professional training at the medical university and contribute to the effective formation of all components of media competence of future doctors. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/21657 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Медичної фізики)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|