|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра управління і економіки фармації та фармацевтичної технології ННІПО >
Наукові праці. (УЕФ та фарм. технології ННІПО) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/21759
|
Название: | Експертне оцінювання якості фармацевтичної інформації у площині безпеки пацієнта та фармацевтичної безпеки |
Другие названия: | Expert assessment of the quality of pharmaceutical information in the area of patient safety and pharmaceutical safety |
Авторы: | Ткаченко, Наталя Олександрівна Мисюра, С. С. Tkachenko, N. О. Mysiura, S. S. |
Ключевые слова: | інформаційна безпека фармацевтична інформація експертне оцінювання безпека пацієнта фармацевтична безпека фармацевтична допомога information safety pharmaceutical information expert evaluation patient safety pharmaceutical safety pharmaceutical care |
Дата публикации: | 2024 |
Издатель: | Ткаченко H. O. Експертне оцінювання якості фармацевтичної інформації у площині безпеки пацієнта та фармацевтичної безпеки / H. O. Ткаченко, С. С. Мисюра // Фармацевтичний журнал. - 2024. - Т. 79, N 5. - С. 3-25. - https://doi.org/10.32352/0367-3057.5.24.01 |
Аннотация: | Мета роботи – провести експертну оцінку якості фармацевтичної інформації, яку отримують споживачі ліків у процесі спілкування з фармацевтом (фахівцем охорони здоров’я) та з різних джерел,
таких як спеціалізовані мобільні додатки, соціальні мережі, телебачення, інтернет-ЗМІ й інформаційні сайти, канали і групи в месенджерах, для розроблення рекомендацій щодо підвищення рівня
інформаційної безпеки пацієнтів, якості фармацевтичної допомоги та прихильності до лікування.
Дослідження здійснювали на основі експертного оцінювання. Опитування експертів відбувалося
в онлайн-форматі за допомогою розробленої анкети. Фахівці-експерти за 5-ти бальною шкалою оцінювали контент фармацевтичної інформації кожного джерела за критеріями – репрезентативність,
змістовність, повнота, доступність, актуальність, своєчасність, точність, достовірність, стійкість (сталість змісту), цінність.
Матеріалом для оцінювання було обрано основні джерела інформаційного супроводу пацієнта
(споживача ліків) у процесі надання фармацевтичної допомоги: фармацевт аптеки, лікарі, спеціалізовані мобільні додатки (iPharmacy, Дозування ліків, Tabletki.ua тощо), соціальні мережі (Facebook,
Instagram, YouTube, TikTok), телебачення, інтернет-ЗМІ й інформаційні сайти (без соціальних мереж),
канали і групи в месенджерах (Telegram, Viber). The aim of the study is to conduct an expert evaluation of the quality of pharmaceutical information
(PI) received by consumers of medications during interactions with pharmacists (healthcare professionals)
and from various sources such as specialized mobile apps, social media, television, online media, and
information websites, channels, and groups in messengers, to develop recommendations for improving
patients’ information literacy, the quality of pharmaceutical care, and treatment adherence.
The research was conducted based on expert assessments. Experts were surveyed online using a
developed questionnaire. The experts rated the content of the PI from each source on a 5-point scale based
on criteria such as representativeness, content depth, completeness, accessibility, relevance, timeliness,
accuracy, reliability, stability (consistency of content), and value.
The primary sources selected for evaluation of patient (medication consumer) information included:
pharmacists, doctors, specialized mobile apps (iPharmacy, Drug Dosage, Tabletki.ua, etc.), social media
(Facebook, Instagram, YouTube, TikTok), television, online media and information websites (excluding
social media), channels and groups in messengers (Telegram, Viber). |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/21759 |
Располагается в коллекциях: | Аспірантура: наукові праці, доповіді, тези Наукові праці. (УЕФ та фарм. технології ННІПО)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|