|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра мовної та загальнотеоретичної підготовки >
Наукові праці. (Мовна підготовка) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22724
|
Название: | Формування професійної ідентичності студентів-медиків в закладах вищої освіти |
Другие названия: | Professional identity formation of medical students in the context of distance learning during the full-scale war in Ukraine |
Авторы: | Рагріна, Жанна Михайлівна Репетун, Альона Костянтинівна Rahrina, Z. M. Repetun, A. K. |
Ключевые слова: | професійна ідентичність студенти-медики онлайн-навчання симуляційне навчаннядіяльність волонтерська діяльність professional identity medical students online learning simulation-based learning volunteer activities |
Дата публикации: | 2023 |
Библиографическое описание: | Рагріна Ж. М. Формування професійної ідентичності студентів-медиків в закладах вищої освіти / Ж. М. Рагріна, А. К. Репетун // Науковий журнал Хортицької національної академії. - 2023. - N 9. - С. 74-81. - https://doi.org/10.51706/2707-3076-2023-9-9. |
Аннотация: | У статті досліджується процес формування професійної ідентичності студентів-медиків в умовах дистанційного навчання, спричиненого повномасштабною війною на території України. Розглянуто ключові фактори,
що впливають на професійну соціалізацію майбутніх лікарів, зокрема обмеження доступу до клінічної практики,
психологічний тиск, зміну форматів взаємодії між студентами, викладачами та пацієнтами. Проаналізовано
основні виклики, з якими стикаються здобувачі медичної освіти, та шляхи їх подолання в екстремальних умовах. Особлива увага приділена значенню самостійного навчання, академічної мотивації та самоідентифікації
студентів-медиків у період дистанційного навчання. Визначено, що в умовах онлайн-освіти студенти змушені
не лише опановувати фахові знання, а й розвивати навички саморегуляції, що є важливим чинником їхнього професійного становлення. Досліджено вплив кризових обставин на переосмислення професійної ролі майбутніх
лікарів та їхню готовність до практичної діяльності. Розглянуто роль новітніх технологій, таких як симуляційне навчання, віртуальна реальність, інтерактивні тренажери та онлайн-платформи, у забезпеченні якісної
практичної підготовки здобувачів медичної освіти. Визначено, що використання симуляційних методів сприяє
збереженню безперервності навчального процесу, формуванню клінічного мислення, розвитку комунікативних
навичок та підготовці до роботи в реальних умовах. Окремо проаналізовано значення волонтерської діяльності
у формуванні професійної ідентичності студентів-медиків. Визначено, що участь у наданні медичної допомоги
постраждалим у воєнний час сприяє посиленню емпатії, відповідальності, стресостійкості та набуттю практичного досвіду. Волонтерська робота також дозволяє майбутнім лікарям усвідомити свою соціальну місію,
що позитивно впливає на їхнє професійне зростання. Досліджено роль викладача у процесі онлайн-навчання та
розглянуто педагогічні методи, що сприяють активному залученню студентів до освітнього процесу. Наголошено на важливості адаптивних освітніх стратегій, що дозволяють викладачам підтримувати мотивацію
студентів, забезпечувати ефективний зворотний зв’язок та сприяти формуванню професійної компетентності. У результаті дослідження зроблено висновок, що впровадження нових підходів та методів навчання, адаптованих до кризових умов, може ефективно сприяти розвитку професійної ідентичності студентів-медиків.
Використання сучасних технологій, самостійне навчання, волонтерська діяльність та педагогічна підтримка є
ключовими факторами, що дозволяють забезпечити якісну підготовку майбутніх лікарів навіть в екстремальних умовах. learning caused by the full-scale war in Ukraine. The key factors that influence the professional socialization of future
doctors, including restrictions on access to clinical practice, psychological pressure, and changes in the formats of
interaction between students, teachers, and patients, are considered. The main challenges faced by medical students and
ways to overcome them in extreme conditions are analyzed. Particular attention is paid to the importance of self-study,
academic motivation and self-identification of medical students during distance learning. It has been determined that in
the context of online education, students are forced not only to acquire professional knowledge but also to develop selfregulation
skills, which is an important factor in their professional development. The influence of crisis circumstances
on the rethinking of the professional role of future doctors and their readiness for practice is investigated. The role of the
latest technologies, such as simulation training, virtual reality, interactive simulators and online platforms, in ensuring
high-quality practical training of medical students is considered. It has been determined that the use of simulation methods
helps to maintain the continuity of the educational process, form clinical thinking, develop communication skills and
prepare for work in real conditions. The importance of volunteering in the formation of the professional identity of medical
students is analyzed separately. It is determined that participation in the provision of medical care to victims in wartime
contributes to the strengthening of empathy, responsibility, stress resistance and the acquisition of practical experience.
Volunteer work also allows future doctors to realize their social mission, which has a positive impact on their professional
growth. The role of the teacher in the process of online learning is studied and pedagogical methods that promote active
involvement of students in the educational process are considered. The importance of adaptive educational strategies
that allow teachers to maintain student motivation, provide effective feedback and promote professional competence
is emphasized. The study concludes that the introduction of new approaches and teaching methods adapted to crisis
conditions can effectively contribute to the development of medical students’ professional identity. The use of modern
technologies, self-study, volunteering and pedagogical support are key factors that ensure the quality training of future
doctors even in extreme conditions. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22724 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Мовна підготовка)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|