|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра інфекційних хвороб >
Наукові праці. (Інфекційні хвороби) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22815
|
Название: | Проблема пошуку і впровадження сучасних інтерактивних технологій як принцип ефективності реформування освіти під час ведення активних бойових дій |
Другие названия: | The problem of finding and implementing modern interactive technologies as a principle of effective education reform during active hostilities |
Авторы: | Оніщенко, Тетяна Євгенівна Корнієнко, Олена Олександрівна Рябоконь, Олена Вячеславівна Саліонов, Володимир Олександрович Onishchenko, T. Ye. Kornienko, O. O. Ryabokon, O. V. Salionov, V. O. |
Ключевые слова: | innovative educational technologies modern interactive technologies problem-based learning technologies contextual learning technologies technology for organising project and research activities 4K forming technologies digital technologies game technologies |
Дата публикации: | 2025 |
Библиографическое описание: | Проблема пошуку і впровадження сучасних інтерактивних технологій як принцип ефективності реформування освіти під час ведення активних бойових дій / Т. Оніщенко, О. Корнієнко, О. Рябоконь, В. Саліонов // European Humanities Studies : State and Society. - 2025. - Iss. 1. - С. 31-40. - https://doi.org/10.38014/ehs-ss.2025.1.03. |
Аннотация: | The article
substantiates the expediency of searching for and implementing modern
educational technologies, taking into account their effectiveness and efficiency in reforming education against the background of active hostilities. The
relevance of this problem lies in the fact that the trend of ‘life-long learning’ as
‘lifelong learning’ is opposed to the traditional ‘lifelong learning’ and involves
the continuous development of personal effectiveness of today's students, and
educational technologies, methods and techniques are designed to provide
them with constant access to learning and prepare future professionals
to be competitive and proactive in the VUCA world. The use of modern
educational tools through the principle of interactivity changes the logic of
the educational process (learning does not take place from theory to practice,
but from the formation of new experience to its theoretical understanding
through application), which meets the requirements of considering several
interactive technologies: problem-based learning, organisation of project
and research activities, digital technologies, contextual learning, game
technologies, technologies for the formation of 4K (critical and creative
thinking, cooperation and communication). The potential of interactive
educational tools will ensure that future specialists achieve the educational
outcomes in demand in the 21st century, develop ‘flexible’ competences, and
professional competitiveness. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22815 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Біохімія) Наукові праці. (Інфекційні хвороби)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|