|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. (Іноземні мови) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/23390
|
Название: | Інтерактивні технології у викладанні англійської мови студентам вищих навчальних закладів |
Другие названия: | Interactive technologies in teaching english to students of higher educational institutions |
Авторы: | Орел-Халік, Юлія Владиславівна Антонюк, М. А. Єрмакова, Н. М. Гембарук, А. С. Худенко, О. М. Orel-Khalik, Yu. V. Antoniuk, M. A. Yermakova, N. M. Gembaruk, A. S. Khudenko, O. M. |
Ключевые слова: | інтерактивні технології викладання англійської мови комунікативна компетентність вища освіта мультимедійні засоби інноваційні методи активне навчання interactive technologies teaching English communicative competence higher education multimedia tools innovative methods active learning |
Дата публикации: | 2025 |
Библиографическое описание: | Інтерактивні технології у викладанні англійської мови студентам вищих навчальних закладів / Ю. Орел-Халік, М. А. Антонюк, Н. М. Єрмакова, А. С. Гембарук, О. М. Худенко // Перспективи та інновації науки. Педагогіка. Психологія. Медицина. - 2025. - N 9. - С. 733-741. - https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-9(55)-733-741. |
Аннотация: | У статті здійснено комплексне дослідження значення та
практичного застосування інтерактивних технологій у процесі викладання
англійської мови студентам закладів вищої освіти. Підкреслюється, що сучасні
освітні умови вимагають від викладача відмови від суто репродуктивних методів
навчання та орієнтації на активні, комунікативно спрямовані форми роботи, які
забезпечують підвищення мотивації студентів, сприяють розвитку їхньої
іншомовної комунікативної компетентності та формують уміння працювати з
інформацією в умовах глобалізованого світу. Розкрито сутність інтерактивного
навчання як педагогічного процесу, що ґрунтується на співпраці, діалозі та
активній взаємодії всіх учасників освітнього середовища. Особливу увагу
приділено аналізу сучасних інструментів, які оптимізують процес вивчення
іноземної мови: мультимедійним засобам навчання, онлайн-платформам та
сервісам, інтерактивним завданням різного рівня складності, груповим проєктам,
рольовим іграм, тренінгам та дискусіям. Визначено, що використання таких
засобів сприяє створенню сприятливої атмосфери навчання, у якій студенти
відчувають себе активними учасниками освітнього процесу, набувають навичок
критичного та креативного мислення, формують здатність аргументовано
висловлювати власну позицію та ефективно взаємодіяти в команді. Окремо
акцентовано увагу на тому, що інтерактивні методи сприяють розвитку міжкуль-
турної комунікації, підвищенню рівня академічної та професійної мобільності,
формуванню навичок самостійного здобуття знань і відповідальності за
результати навчальної діяльності. Впровадження інтерактивних технологій
розглядається як важлива передумова модернізації освітнього процесу, що
забезпечує його відповідність вимогам сучасного інформаційного суспільства та
світовим освітнім стандартам. Зроблено висновок, що інтерактивні технології у
викладанні англійської мови у вищій школі виступають невід’ємною складовою
інноваційної методики, яка гармонійно поєднує традиційні підходи з новітніми
засобами навчання. Їхнє застосування підвищує результативність освітнього
процесу, сприяє формуванню конкурентоспроможних фахівців, здатних до
ефективної комунікації англійською мовою в професійній та міжкультурній
сферах. The article presents a comprehensive study of the importance and
practical application of interactive technologies in the process of teaching English to
students of higher education institutions. It is emphasized that modern educational
conditions require the teacher to abandon purely reproductive teaching methods and
focus on active, communicatively oriented forms of work that increase students'
motivation, contribute to the development of their foreign language communicative
competence and form the ability to work with information in a globalized world. The
essence of interactive learning as a pedagogical process based on cooperation, dialogue
and active interaction of all participants in the educational environment is revealed.
Special attention is paid to the analysis of modern tools that optimize the process of
learning a foreign language: multimedia teaching aids, online platforms and services,
interactive tasks of varying levels of complexity, group projects, role-playing games,
trainings and discussions. It was determined that the use of such tools contributes to
the creation of a favorable learning atmosphere in which students feel themselves
active participants in the educational process, acquire critical and creative thinking
skills, form the ability to reasonedly express their own position and effectively interact
in a team. Special attention is paid to the fact that interactive methods contribute to the
development of intercultural communication, increasing the level of academic and
professional mobility, forming skills for independent acquisition of knowledge and
responsibility for the results of educational activities. The introduction of interactive
technologies is considered an important prerequisite for the modernization of the
educational process, ensuring its compliance with the requirements of the modern
information society and global educational standards. It is concluded that interactive
technologies in teaching English in higher education are an integral part of innovative
methods that harmoniously combine traditional approaches with the latest teaching
tools. Their use increases the effectiveness of the educational process, contributes to
the formation of competitive specialists capable of effective communication in English
in professional and intercultural spheres. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/23390 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Іноземні мови)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|