IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра управління і економіки фармації >
Наукові праці. (УЕФ) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/3996
|
Название: | Вивчення чинників, що впливають на якість підготовки фармацевтичних фахівців |
Другие названия: | The study of factors affecting the quality of training specialists pharmaceutical |
Авторы: | Ткаченко, Наталя Олександрівна Громовик, Б. П. |
Ключевые слова: | фармацевтична освіта якість підготовки спеціалістів фармації фактори впливу на якість pharmaceutical education the quality of pharmacy professionals |
Дата публикации: | Авг-2016 |
Издатель: | НВП ПП «Технологічний Центр» |
Библиографическое описание: | Ткаченко Н. О. Вивчення чинників, що впливають на якість підготовки фармацевтичних фахівців / Н. О. Ткаченко, Б. П. Громовик // ScienceRise: Pharmaceutical Science. - 2016. - №2 (2). - С. 36-42. |
Аннотация: | Мета: вивчення чинників, які вливають на якість підготовки сучасних фармацевтичних фахівців для можливості нівелювання інерційності розвитку реформи вищої фармацевтичної освіти та підвищення ефективності управління нею.
Результати. Проведена експертна оцінка впливу факторів, які на думку багатьох науковців та практиків впливають на якість підготовки випускників ВУЗів фармацевтичного спрямування. Експертами виступили спеціалісти фармації з 11 областей України. Сформовано дві групи факторів за вектором впливу на якість освітнього процесу: 1- фактори позитивного впливу (увійшло 27 чинників), 2 - фактори негативного впливу (15 чинників). Лідируючі позиції серед позитивних факторів належать «залученню висококваліфікованих спеціалістів практичної фармації до навчального процесу» та «підвищенню якості практичної та теоретичної підготовки фармацевтичних фахівців з використанням інноваційних технологій». «Корупція у системі освіти та комерціалізація процесу навчання» є найактуальнішим фактором негативного впливу.
Висновки. Визначено фактори, які мають позитивний та негативний вплив на якість освіти і можуть формувати конкурентоспроможність випускників вищих навчальних закладів фармацевтичного спрямування. Обґрунтовано необхідність розробки нових мотиваційних важелів для практичної фармації щодо активного залучення приватного фармацевтичного бізнесу до процесу підготовки молодих спеціалістів. Отримані дані можуть бути використані для опрацювання стратегії подальшого реформування системи фармацевтичної освіти та розробці власних стратегічних і тактичних планів ВНЗ.
Objective: studying the factors that affect the quality of training of modern pharmaceutical professionals to the possibility of leveling the inertia of the reform of higher pharmaceutical education and efficiency of management.
Results. Conducted peer review of factors are considered by many scholars and practitioners affect the quality of graduates pharmacists. Pharmacy experts were specialists from 11 regions of Ukraine.
Formed by two groups of factors influence the quality vector of the educational process: 1- positive impact factors (27 factors included), 2 - the negative impact of factors (15 factors). Leading positions among the positive factors include "attracting highly qualified specialists of pharmacy practice in the educational process" and "improving the quality of practical and theoretical training of pharmaceutical professionals using innovative technologies." "Corruption in education and commercialization process of learning" is the most urgent factor negative direction.
Conclusions. We have identified factors that have a positive and a negative impact on the quality of education and can shape the competitiveness of graduates of pharmaceutical universities. We have proven the need for a new motivational levers for the active involvement of the private pharmaceutical business in the process of training young professionals. The data can be used to work out strategies to further reform the system of pharmaceutical education and development of their strategic and tactical plans of the university. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/3996 |
ISSN: | 2313-8416 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (УЕФ)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|