IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра пропедевтичної та хірургічної стоматології >
Наукові праці. (Хірургічна стоматологія) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/4683
|
Название: | Problem-Based Learning is the pedagogical strategy in implementing of increase motivation of students of higher medical educational institutions to independent work |
Другие названия: | Проблемно-орієнтоване навчання як стратегія в ревлізації підвищення мотивації студентів вищих медичних навчальних закладів до самостійної роботи Проблемно-ориентированное обучение как стратегия в реализации повышения мотивации студентов высших медицинских учебных учреждений к самостоятельной работе |
Авторы: | Burega, Yu. O. Бурега, Юрій Олексійович Бурега, Ю. А. |
Ключевые слова: | problem–based learning higher medical educational institutions independent work проблемно-оріентоване навчання вищі медичні навчальні заклади самостійна робота проблемно-ориентированное обучение высшие медицинские учебные заведения самостоятельная работа |
Дата публикации: | 2015 |
Издатель: | ВДНЗУ "УМСА" |
Библиографическое описание: | Burega Yu. O. Problem-Based Learning is the pedagogical strategy in implementing of increase motivation of students of higher medical educational institutions to independent work [Electronic resource] / Yu. O. Burega // Актуальні проблеми сучасної медицини. - 2015. - Vol. 15, № 3. - P. 246-249. - Electronic text data (1 file: 435 KB). – Name on the screen. |
Аннотация: | Problem-based Learning (PBL) is designed to apply knowledge instead of just acquiring knowledge and has been called one of the best examples of a constructivist pedagogical approach. PBL is especially recommended as a promising approach with respect to skill development and getting new knowledge. One of the key constructs in a typical PBL curriculum is working in small groups: five to eight students work together in a group, under the supervision of one or more tutor(s). The tutor has an important role, as authors argue that especially average students (in comparison with students who are academically stronger) may depend more on the tutor to guide and motivate them in order to achieve the learning goals. The tutor has a role as the facilitator of learning without being a primary information resource. One of the key characteristics of PBL is the own responsibility of the learners to be self-directed and self-regulated in their learning. In Ukraine, implementation of the main PBL key provisions aimed significantly improve the level of medical education and bring closer the physician’s training quality to European standards. Problem of medical educational system reorganization appeared during that period, when the foreign and domestic professionals began to emphasize a discrepancy of existing educational system and contemporary paces of society development. Search of the new and improvement of the traditional forms of students’ auditorium independent work that imply existence of PBL elements directed on the future professional activity for the third year students in specialty “Dentistry”. Along with optimization of out-of-class work, it is necessary to improve the in-class independent work under direct lecturers’ supervision. Метою роботи став пошук нових та удосконалення традиційних форм самостійної аудиторної роботи студентів, які припускають наявність елементів проблемно-орієнтованого навчання, спрямованих на майбутню професійну діяльність студентів III курсу за спеціальністю "Стоматологія". Ефективність самостійної роботи залежить від форм організації та контролю даного виду діяльності студентів. Активне використання стратегії проблемно-орієнтуватися навчання для удосконалення аудиторної самостійної роботи під керівництвом викладача створює умови для розвитку клінічного мислення, логічної послідовності етапів діагностики та лікування, які стануть основою становлення майбутнього фахівця-професіонала. Целью работы явился поиск новых и усовершенствование традиционных форм самостоятельной аудиторной работы студентов, которые предполагают наличие элементов проблемно- ориентированного обучения, направленных на будущую профессиональную деятельность студентов III курса по специальности “Cтоматология”. Эффективность самостоятельной работы зависит от форм организации и контроля данного вида деятельности студентов. Активное использование стратегии проблемно–ориентированного обучения для усовершенствования аудиторной самостоятельной ра- боты под руководством преподавателя создаёт условия для развития клинического мышления, логической последовательности этапов диагностики и лечения, которые станут основой становления будущего специалиста-профессионала. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/4683 |
ISSN: | 2077-1096 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Хірургічна стоматологія)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|