IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра гістології, цитології та ембріології >
Наукові праці. (Гістологія, цитологія) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/5273
|
Название: | Принципи організації проблемно-орієнтованого навчання на кафедрі гістології, цитології та ембріології в умовах впровадження сучасних інформаційних технологій |
Другие названия: | Organizational principles of problem-based education at the Department of Histology, Cytology and Embryology in the conditions of modern informational technologies |
Авторы: | Ключко, Світлана Сергіївна Klyuchko, S. S. |
Ключевые слова: | проблемно-орієнтоване навчання педагогічний контроль компетенції комп’ютерні технології problem-based learning pedagogical supervision competence computer technologies |
Дата публикации: | 2015 |
Библиографическое описание: | Ключко С. С. Принципи організації проблемно-орієнтованого навчання на кафедрі гістології, цитології та ембріології в умовах впровадження сучасних інформаційних технологій / С. С. Ключко // Morphologia. - 2015. - Т. 9, № 4. - С. 91-93. |
Аннотация: | В статье определены основные подходы к формированию принципов проблемно-ориентированного обучения студентов и его объективного контроля в условиях внедрения современных информационных технологий. К инновациям образовательной диагностики можно отнести успешное использование на кафедре гистологии,цитологии и эмбриологии принципов модульного построения обучения и рейтингового контроля с использованием компьютерных программ. Детализированная и поэтапная процедура контроля развивает у студентов навыки самооценки работы, формирует опыт самоконтроля в профессиональной деятельности. Transition to the problem-based learning at the Department of Histology, Cytology and Embryology strongly requires the development of pedagogical control system, open and understandable to students. The objective of this article is to analyze the pedagogical and psychological aspects of education in terms of introduction of modern informational technologies. Methods. The data was obtained by questioning senior researchers and students of the Department of Histology, Cytology and Embryology. Results. Implementation of the test control allowed us to give an objective assessment of how students understand the connection between the theoretical material and practical actions. Undoubted advantages of the rating control are: evaluation of the individual units of work ensures the reliability of the control (test control and situational problems, diagnostics 2 microspecimens and electron micrographs). Conclusion. Detailed and phased control procedure develop students' skills of self-work, forms the experience of self-control in professional activities. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/5273 |
ISSN: | 1997-9665 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Гістологія, цитологія)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|