|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. (Іноземні мови) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/8221
|
Название: | Використання педагогічних ідей В.Г. Кілпатрика під час викладання іноземних мов у медичному університеті |
Другие названия: | Использование педагогических идей У. Х. Килпатрика в преподавании иностранных языков в медицинском университете The use of W. H. Kilpatrick’s pedagogical ideas in teaching foreign languages at the medical university |
Авторы: | Куліченко, Алла Костянтинівна Куличенко, А. К. Kulichenko, A. K. |
Ключевые слова: | педагогічні ідеї В. Г. Кілпатрик метод проектів класифікація проектів викладання іноземні мови рекомендації медичний університет педагогические идеи У. Х. Килпатрик метод проектов классификация проектов преподавание иностранные языки рекомендации медицинский университет pedagogical ideas W. H. Kilpatrick project method project classification teaching foreign languages recommendations medical university |
Дата публикации: | 2017 |
Издатель: | Суми: СумДПУ |
Библиографическое описание: | Куліченко А. К. Використання педагогічних ідей В. Г. Кілпатрика під час викладання іноземних мов у медичному університеті / А. К. Куліченко // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. - Суми: СумДПУ, 2017. - № 7 (71). - С. 189-200. |
Аннотация: | У статті зосереджено увагу на трьох фундаментальних працях В. Г. Кілпатрика ‒ «Метод проектів. Використання цілеспрямованої дії в навчально-виховному процесі» (1918), «Основи методу» (1925) та «Виховання в умовах цивілізаційних змін» (1926). Під час аналізу педагогічних ідей виокремлено такі ключові постулати, які рекомендовано враховувати та використовувати на заняттях з іноземних мов для медичних та фармацевтичних спеціальностей: філософія освіти; специфіка методу навчання; формула «Стимул – Реакція» та її зв’язок із навчанням; цілеспрямована дія та інтерес; класифікація навчання; компоненти навчання; види начальних цілей; метод проектів; класифікація методу проектів; переваги та недоліки методу проектів.
В статье сосредоточено внимание на трех фундаментальных трудах У. Х. Килпатрика – «Метод проектов. Применение целевой установки в педагогическом процессе» (1918), «Основы метода» (1925) и «Воспитание в условиях меняющейся цивилизации» (1926). В результате анализа педагогических идей выделены следующие ключевые постулаты, которые рекомендуется учитывать и использовать на занятиях по иностранным языкам для медицинских и фармацевтических специальностей: философия образования; специфика метода обучения; формула «Стимул – Реакция» и ее связь с обучением; целенаправленное действие и интерес; классификация обучения; компоненты обучения; виды учебных целей; метод проектов; классификация метода проектов; преимущества и недостатки метода проектов.
Today the key task is to educate and form an independent creative character ‒ a new generation person who is able to link theory with practice in a proper way and to achieve different goals with the help of acquired knowledge. Thus, W. H. Kilpatrick’s pedagogical ideas are these that will help a teacher to encourage a student to follow his/her subject. Besides, it should be noted that the American educator’s pedagogical heritage has a great value for medical education ‒ in teaching both professional and non-professional disciplines. It is of particular importance for foreign languages at the medical university. The paper aims to reveal W. H. Kilpatrick’s pedagogical ideas and their use during foreign languages lessons at the medical university. In this research, the author deals with the system-structural analysis and synthesis of W. H. Kilpatrick’s pedagogical ideas ‒ to form a holistic view of their content and functional relationships, and observation method ‒ to present the approbation data of W. H. Kilpatrick’s views during foreign languages classes at the medical university. The article focuses on three W. H. Kilpatrick’s fundamental works ‒ “The Project Method. The Use of the Purposeful Act in the Educative Process” (1918), “Foundations of Method. Informal Talks on Teaching” (1925) and “Education for a Changing Civilization” (1926). Having analyzed American scholar’s pedagogical works, the author outlines the following important postulates that recommends taking into account and using: education philosophy; teaching method, its peculiarities; formula “Stimulus – Reaction” and its connection with training; purposeful act and interest; сlassification of learning; learning components; types of initial goals; the project method; classification of the project method; advantages and disadvantages of the project method. Moreover, the article provides information about approbation of the above-noted pedagogical ideas in teaching foreign languages at the medical university. As for the future research, it will be the study of the practical use of W. H. Kilpatrick’s pedagogical ideas in the system of higher medical education – in the process of students’ professional training. All in all, W. H. Kilpatrick was a talented educator who made a significant contribution to world pedagogy, and the project method became one of the main means in education at different levels. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/8221 |
Располагается в коллекциях: | Наукові праці. (Іноземні мови)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|