DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра іноземних мов >
Наукові праці. (Іноземні мови) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/8222

Название: Сутність термінів «медична школа» і «остеопатична медична школа» у американській та канадській освітніх парадигмах
Другие названия: Сущность терминов "медицинская школа" и "остеопатическая медицинская школа" в американской и канадской образовательных парадигмах
Concepts "Medical School" and "Osteopathic Medical School": Meaning in American and Canadian Educational Paradigms
Авторы: Куліченко, Алла Костянтинівна
Куличенко, А. К.
Kulichenko, A. K.
Ключевые слова: термін
аналіз
класифікація
медична школа
медична остеопатична школа
американська освітня парадигма
канадська освітня парадигма
медична освіта
термин
анализ
классификация
медицинская школа
медицинская остеопатическая школа
американская образовательная парадигма
канадская образовательная парадигмах
медицинское образование
concept
analysis
classification
medical school
medical osteopathic school
American educational paradigm
Canadian educational paradigm
medical education
Дата публикации: 2018
Издатель: Запоріжжя: КПУ
Библиографическое описание: Куліченко А. К. Сутність термінів "медична школа" і "остеопатична медична школа" у американській та канадській освітніх парадигмах / А. К. Куліченко // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. - Запоріжжя: КПУ, 2018. - Вип. 58–59 (111–112). - С. 117-124.
Аннотация: Статтю присвячено аналізу сутності термінів "медична школа" та "остеопатична медична школа", виявленню відмінності між ними в американській і канадській освітніх парадигмах. У дослідженні запропоновано класифікацію терміна «медична школа» за такими критеріями, як: 1) спеціалізація (медична школа; остеопатична медична школа); 2) формальне визнання (прийнятна визнана медична школа; прийнятна невизнана медична школа; акредитована медична школа; медична школа, що визнана медичною радою штату); 3) територіальна належність (іноземна медична школа). З’ясовано, що термін "медична школа" використовують як у широкому, так і у вузькому значенні. Встановлено, що в американській та канадській освітніх парадигмах немає відмінностей у визначенні термінів "медична школам в "остеопатична медична школа". Крім того, у США та Канаді медичною школою називають школу медицини, медичний коледж, медичний факультет. Статья посвящена анализу сущности терминов "медицинская школа" и "остеопатическая медицинская школа", выявлению разницы между ними в американской и канадской образовательных парадигмах. В исследовании предложена классификация термина «медицинская школа» по таким критериям, как: 1) специализация (медицинская школа; остеопатическая медицинская школа); 2) формальное признание (приемлемая признанная медицинская школа; приемлемая непризнанная медицинская школа; аккредитованная медицинская школа; медицинская школа, признана медицинским советом штата); 3) территориальная принадлежность (иностранная медицинская школа). Выяснено, что термин «медицинская школа» используется как в широком, так и в узком значении. Установлено, что в американской и канадской образовательных парадигмах разница в определении терминов "медицинская школа" и "остеопатическая медицинская школа" отсутствует. Кроме того, в США и Канаде медицинской школой называют школу медицины, медицинский колледж, медицинский факультет. Every educational paradigm has its own terminology complex with historical, linguistic and cultural features. Due to a consistent and competent organization and unification of such a complex, there exists an understanding of meanings and mechanisms of many educational phenomena, processes, and trends. The article focuses on the analysis of concepts of "medical school" and "osteopathic medical school", revealing the difference between them in American and Canadian educational paradigms. The article proposes a classification of the concept of «medical school» based on the criteria as follows 1) Specialty (medical school; osteopathic medical school); 2) Formal recognition (acceptable approved medical school; acceptable unapproved medical school; accredited medical school; Board-approved medical school); 3) Territorial belonging (foreign medical school). Moreover, the author states that the concept of «medical school» is used both in a broad and a narrow definition. As for a broad definition, it is a school of medicine or a school of osteopathic medicine. As for a narrow definition, «medical school» denotes a higher education establishment or a structural subdivision of a certain higher education establishment accredited by a special competent authority as per the approved standards. Furthermore, medical school has own requirements for admission, curriculum, necessary administrative, scientific and supporting staff, sufficient equipment, and awards "Doctor of Medicine" as first professional degree. The concept "Osteopathic medical school" almost coincides with the meaning of the concept of "Medical school", though this higher education establishment uses the principles of both traditional medicine and a special philosophy, and awards «Doctor of Osteopathy» as the first professional degree. Moreover, there is no difference in the meaning of concepts "Medical school" and "Osteopathic medical school" in the American and Canadian educational paradigms. Note that a medical school also identifies a school of medicine, medical college, medical faculty in the US and Canada. As for the prospects of further research, we are going to highlight activities of medical and osteopathic schools of the 20th – the early 21st centuries in the USA and Canada.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/8222
Располагается в коллекциях:Наукові праці. (Іноземні мови)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
2. Стаття_Куліченко А.К..pdf649,57 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь