|
IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра інфекційних хвороб >
Наукові видання. (Інфекційні хвороби) >
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22686
|
Название: | Проблема пошуку і впровадження сучасних інтерактивних технологій як принцип ефективності реформування освіти |
Авторы: | Оніщенко, Тетяна Євгенівна Корнієнко, Олена Олександрівна Рябоконь, Олена Вячеславівна Саліонов, Володимир Олександрович |
Дата публикации: | 2025 |
Библиографическое описание: | Проблема пошуку і впровадження сучасних інтерактивних технологій як принцип ефективності реформування освіти / Т. Оніщенко, О. Корнієнко, О. Рябоконь, В. Саліонов // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи : кол. монографія. - Конін - Ужгород - Перемишль- Миколаїв : Посвіт, 2025. - Т. 13: Інновації в освіті та науці: трансформація підходів і технологій. - С. 192-199. |
Аннотация: | The article substantiates the expediency of searching for and implementing
modern educational technologies, taking into account their effectiveness and
efficiency in reforming education against the background of active hostilities. The
relevance of this problem lies in the fact that the trend of ‘life-long learning’ as
‘lifelong learning’ is opposed to the traditional ‘lifelong learning’ and involves
the continuous development of personal effectiveness of today’s students, and
educational technologies, methods and techniques are designed to provide them
with constant access to learning and prepare future professionals to be
competitive and proactive in the VUCA world. The use of modern educational
tools through the principle of interactivity changes the logic of the educational
process (learning does not take place from theory to practice, but from the
formation of new experience to its theoretical understanding through
application), which meets the requirements of considering several interactive
technologies: problem-based learning, organisation of project and research
activities, digital technologies, contextual learning, game technologies,
technologies for the formation of 4K (critical and creative thinking, cooperation
and communication). The potential of interactive educational tools will ensure
that future specialists achieve the educational outcomes in demand in the 21st
century, develop ‘flexible’ competences, and professional competitiveness. |
URI: | http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22686 |
Располагается в коллекциях: | Наукові видання. (Біохімія) Наукові видання. (Інфекційні хвороби)
|
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.
|