DSpace О системе DSpace
 

IRZSMU >
Кафедри >
Кафедра інфекційних хвороб >
Наукові видання. (Інфекційні хвороби) >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22686

Название: Проблема пошуку і впровадження сучасних інтерактивних технологій як принцип ефективності реформування освіти
Авторы: Оніщенко, Тетяна Євгенівна
Корнієнко, Олена Олександрівна
Рябоконь, Олена Вячеславівна
Саліонов, Володимир Олександрович
Дата публикации: 2025
Библиографическое описание: Проблема пошуку і впровадження сучасних інтерактивних технологій як принцип ефективності реформування освіти / Т. Оніщенко, О. Корнієнко, О. Рябоконь, В. Саліонов // Розвиток сучасної освіти і науки: результати, проблеми, перспективи : кол. монографія. - Конін - Ужгород - Перемишль- Миколаїв : Посвіт, 2025. - Т. 13: Інновації в освіті та науці: трансформація підходів і технологій. - С. 192-199.
Аннотация: The article substantiates the expediency of searching for and implementing modern educational technologies, taking into account their effectiveness and efficiency in reforming education against the background of active hostilities. The relevance of this problem lies in the fact that the trend of ‘life-long learning’ as ‘lifelong learning’ is opposed to the traditional ‘lifelong learning’ and involves the continuous development of personal effectiveness of today’s students, and educational technologies, methods and techniques are designed to provide them with constant access to learning and prepare future professionals to be competitive and proactive in the VUCA world. The use of modern educational tools through the principle of interactivity changes the logic of the educational process (learning does not take place from theory to practice, but from the formation of new experience to its theoretical understanding through application), which meets the requirements of considering several interactive technologies: problem-based learning, organisation of project and research activities, digital technologies, contextual learning, game technologies, technologies for the formation of 4K (critical and creative thinking, cooperation and communication). The potential of interactive educational tools will ensure that future specialists achieve the educational outcomes in demand in the 21st century, develop ‘flexible’ competences, and professional competitiveness.
URI: http://dspace.zsmu.edu.ua/handle/123456789/22686
Располагается в коллекциях:Наукові видання. (Біохімія)
Наукові видання. (Інфекційні хвороби)

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
с.192-199.pdf458,94 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2005 MIT and Hewlett-Packard - Обратная связь